A Barcelona futballklub címere, háttérben a katalán csapat színeivel

Ugyan hivatalosan még nem erősítették meg a hírt, de a teljes spanyol sajtó átvette a Rac1 rádió értesüléseit, melyek szerint a Barcelona rábólintott a Spotify 280 millió eurós főszponzori ajánlatára.



Ilyen még nem volt

A Rac1 forrásai szerint a forintban közel 99 milliárdos, három évre szóló megállapodás tartalmazza a Barcelona férfi és női csapatainak mezfelületein való megjelenést, illetve vélhetően a Spotify lesz a Camp Nou stadion első névadó szponzora is. Ha utóbbi beigazolódik, akkor a legendás játéktér a következő három évben előreláthatólag a Camp Nou Spotify nevet fogja viselni.

A csomag legértékesebb és legkülönlegesebb része egyértelműen a névadó szponzoráció, a Spotify időzítése azonban közel sem ideális. Joan Laporta elnök néhány hónapja jelentette be, hogy 2022 nyarán kezdődnek a stadion felújítását és bővítését célzó munkák, a folyamat négy évig fog tartani. Ez azt jelenti, hogy a csapat minimum egy évig nem fogja a Camp Nout használni, amely az átalakítás után már 110 ezer nézőt tud majd befogadni.

Mennyit ér a név?

A zenei streamingszolgáltató lényegében három vállalatot „golyózott ki”. A japán Rakuten kereskedelmi vállalat 2017 óta szponzorálja a Barca férfi csapatát, a Stanley Black & Decker 2018 óta a női csapatát, a Beko pedig 2014 óta felel az edzőmezekért. Perspektívába helyezve: az említett cégek sorban 55 millió, 3,5 millió, illetve 10 millió eurót fizettek évente az említett mezfelületeken való megjelenésért. Ezzel szemben a Spotify évente 93 millió euróval támogatná az egyesületet, ami tartalmazza a stadion átnevezését is. Ez az összeg minden bizonnyal gyarapodni fog az évek során, elsősorban az eredményekhez kötött bónuszok miatt.

The Conversation

Ne hagyd ki!