Repülésbiztonsági okok miatt 117 légitársaságot tiltottak ki az EU légteréből

Az Európai Bizottság más légitársaságok mellett 21 orosz légitársaságot vett fel repülésbiztonsági listájára. A lajstromban azok a légitársaságok szerepelnek, amelyek az Európai Unión belül működési tilalom vagy működési korlátozás alá esnek, mert nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak - közölte a brüsszeli testület.


A bizottság szerint sérti a nemzetközi repülésbiztonsági előírásokat, hogy Oroszország márciusban önkényesen átlajstromozta a külföldi tulajdonú légi járműveket, és engedélyezte érvényes légialkalmassági bizonyítvány nélküli üzemeltetésüket. A testület által kiadott sajtóközlemény szerint Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos azt mondta:

Az orosz Szövetségi Légiközlekedési Hivatal engedélyezte, hogy az orosz légitársaságok több száz külföldi tulajdonú repülőgépet érvényes légialkalmassági bizonyítvány nélkül üzemeltessenek. Az érintett orosz légitársaságok ezt tudatosan, a vonatkozó nemzetközi biztonsági előírások megsértésével tették. Ez nemcsak a nemzetközi polgári repülésről szóló chicagói egyezmény egyértelmű megsértése, hanem közvetlen biztonsági fenyegetést is jelent

Ez nem politika

Valean közölte azt is a bizottság döntése, amelynek értelmében működési tilalom alá helyeznek 21 orosz légitársaságot, nem újabb szankció Oroszországgal szemben.

Kizárólag technikai és biztonsági okok alapján határoztunk így, nem keverjük össze a biztonságot a politikával

- hangsúlyozta.

Hétfőn a bizottság a 21 orosz légitársasággal együtt 117 légitársaságot tiltott ki az EU légtéréből. 15 különböző államban működő 90 légitársaságot azért, mert az ottani légiközlekedési hatóságok nem végeznek megfelelő biztonsági ellenőrzést, 6 más államból származó légitársaságot pedig bizonyított súlyos biztonsági hiányosságok miatt. Két további légitársaságra működési korlátozások vonatkoznak, és csak meghatározott típusú légi járművekkel repülhetnek az EU-ban. Az EU repülésbiztonsági listájának frissítése a tagállamok repülésbiztonsági szakértőinek áprilisi döntésén alapul.


The Conversation

Ne hagyd ki!