A keresetet a washingtoni szövetségi bíróságon nyújtották be, három nappal azután, hogy a városban teltházas előadáson mutatták be „A nemhivatalos Bridgerton musical” című előadást.
Grammyt ért
A Bridgerton-család című sorozat Julia Quinn népszerű romantikus regényeiből készült, és a bemutató utáni első négy hétben 82 millió nézőt vonzott, ami akkoriban rekordnak számított.
A Netflix állítása szerint a Bridgerton-család 2020-as decemberi bemutatója után a most perbe fogott Abigail Barlow és Emily Bear posztolni kezdett a szériáról a TikTokon. A mára 2,4 millió követővel rendelkező páros dalokat is írt a film karaktereire, jeleneteire és párbeszédeire alapozva.
A streamingszolgáltató többször is figyelmeztette őket, de ennek nem lett foganatja. A duó kiadott egy albumot „A nemhivatalos Bridgerton musical” címmel, amellyel Grammyt nyertek, később pedig színpadi előadást is készítettek a műből.
Fan fiction
A Netflix rámutat, hogy Barlow és Bear tevékenysége a közösségi médiában kezdődött, de szétfeszíti a „fan fiction” határait, a szellemi tulajdonjogok nyilvánvaló megsértése.
A múlt héten Washingtonban a musical mellett a Netflixnek is volt egy Bridgerton-család témájú nyilvános összejövetele. A streamingszolgáltató sérelmezte, hogy a rajongók egy része feltehetően a musicalre ment, ahelyett, hogy az ő eseményükön vettek volna részt, másrészt nem lehetett világosan tudni, hogy a streamingszolgáltatóhoz tartozik-e a musical is.
A szerző, Julia Quinn elmondta: örömmel vette, amikor Barlow és Bear elkezdte megírni a Bridgerton-dalokat, és azokat megosztották más rajongókkal közösségi médiában. Ugyanakkor, tette hozzá, különbséget kell tenni a TikTok megjelenés, illetve az anyagi haszonszerzés céljából létrehozott album, előadás között.