200 boltot nyitna a következő 10-15 évben a lakberendezési termékeket forgalmazó dán cég Oroszországban.
A Jysk tavaly júniusban nyitotta meg első üzletét az orosz fővárosban. Eredetileg áprilisra tervezték az indulást, de a koronavírus-járvány közbeszólt. A terjeszkedési tervek komolyságát jelzi, hogy tavaly további négy bolt kapcsolódott be a moszkvaiak kiszolgálásába, idén pedig újabb 8-9 üzlettel bővülhet a hálózat a fővárosban és környékén.
Az Interfax hírügynökség összefoglalója szerint egy bolt megnyitásának költsége 300-350 ezer euróra tehető, nagyjából ekkora összeget fektetett be a dán cég a moszkvai raktár kiépítésébe is. Erről a bázisról teljesítik az online megrendeléseket.
A dán cég oroszországi startja sikeres volt. Tavaly június, vagyis az első bolt megnyitása óta 130 ezer vevőt szolgáltak ki, nagyjából 430 ezer terméket értékesítettek. A bevétel 307 millió rubel volt. Egy rubel most 4 forintot ér, vagyis az árbevétel fél év alatt megközelítette az 1,5 milliárd forintot.
Az IKEA még más kategória az oroszoknál
A svéd lakberendezési óriásnak 14 nagyáruháza, két kisebb városi üzlete és néhány dizájn stúdiója is van Oroszországban. Bár a járvány miatt majdnem 30 százalékkal csökkent a vásárlók száma, 2020-ban így is 47 millió vevőt regisztráltak 2020-ban. Az augusztusban lezárt 2020-as pénzügyi évben 3 százalékkal nőtt az IKEA oroszországi bevétele, ami meghaladta a 115 milliárd rubelt.