Élénkül a verseny a biztosítók között, ami az autósoknak kedvez: a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) átlagos éves díja idén három százalékkal csökkent – derül ki a Netrisk friss adataiból. A portál szerint 2025-ben eddig több mint félmillió új szerződés született, ami 14 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ez azt mutatja, hogy a gépjármű-tulajdonosok egyre tudatosabban használják ki a biztosítók közötti – sokszor online – árversenyt, és váltással próbálnak spórolni - írja a Vezess.hu.

1. Dacia, 2. Suzuki, 3. Toyota

Januártól szeptember közepéig a személyautókra megkötött kgfb-szerződések átlagdíja 54 700 forint volt, míg tavaly ez az összeg 56 400 forint körül mozgott. Az árcsökkenés különösen április óta látványos, amikor a biztosítók között fokozódott a verseny.

A márkák rangsorában a Dacia-tulajdonosok járnak a legjobban, ők évi alig több mint 43 ezer forintot fizetnek a kötelezőre. Második a Suzuki (kevesebb mint 47 ezer forint), harmadik a Toyota (közel 53 ezer forint). Az Opel és a Ford következik a listán, 55 és 58 ezer forintos átlagdíjakkal.

A cascobiztosítások iránt is nőtt az érdeklődés: 29 ezer új szerződés született 2025-ben, ami 19 százalékos bővülés. A casco átlagdíja 167 500 forint volt, ami minimális, 0,3 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

A biztosítási piac tehát élénkül, a szakértők szerint az online kalkulátorok és a digitális alkuszplatformok további versenyt generálnak, ami hosszabb távon még több megtakarítást hozhat az autósoknak.
 

Az MNB drágulást jelzett év elején

2025 I. negyedévének végén 59 103 forint volt a személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) átlagos éves díja. Ez 3,1 százalékos növekedést jelez az előző negyedéves értékhez képest – állt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) negyedéves Kgfb-indexében, amelyről nyár elején adtunk hírt. A fővárosi autósok átlagos éves díja (84,9 ezer forint) több mint 30 ezer forinttal magasabb az ország többi részén lévő társaikénál (54,7 ezer forint).

Éves szinten 4,6 százalékkal emelkedett az országos átlagos éves díj, ezen belül a fővárosiak esetében 6, a Budapesten kívüli szerződéseknél pedig 4,3 százalékkal. A kárráfordítások tekintetében negyedéves alapon csupán 0,5 százalékos emelkedés látszik, miközben a kárkifizetések éves növekedési üteme – mérséklődést jelezve – is csak 1,1 százalékos volt.

Az egyéb járműkategóriák esetében 3 kategória csökkenését látta a jegybank. A kis és nagyobb buszok díja mérséklődött, valamint a nehéz pótkocsik díja is kevesebb lett. A többi esetben az átlagos éves díjak mérsékelten emelkedtek. A flottás járművek esetén csak a nehézpótkocsiknál tapasztalható csökkenés, a díjnövekedés csak a taxiknál kiugróan magas (17 százalék), 20 százalék feletti díjnövekedés már nem fordul elő.