Az autók fűtését 20 fokra állították be, nagyrészt autópályán haladtak, végig együtt normális tempóban. Csak akkor kezdtek el óvatoskodni, amikor az akkumulátor már kritikus szint alá merült - idézi a teszt körülményeit a Totalcar.
A Polestar 4 volt a legközelebb a gyári hatótávhoz, annak 90 százalékát érte el és 536 kilométert tett meg.
Legtovább a Porsche Macan jutott, 512 kilométerre, ám ez csak a gyári adatok 82 százalékának felelt meg.
A Tesla Model Y 473 kilométert tudott megtenni, ami a hivatalos hatótáv 79 százalékának felelt meg.
A Ford Explorer EV 468 kilométer után állt meg, ami 78 százalékos teljesítmény.
A Kia EV6-os 451 kilométert ért el, ez 107 kilométerrel kevesebb a gyári adatnál, aminek a 81 százaléka.
Az Audi Q4 E-Tron 431 kilométerre jutott, a hivatalos hatótáv 79 százalékáig.
Ez a leggyakrabban meghibásodó használt e-autó
Nemrég írtunk arról, hogy a német TÜV szakemberei használt elektromos autók hibáiról készítettek jelentést. Az ellenőrzött járművek 14,2 százaléka jelentős hibákkal küzd 4-5 évesen. Az ebben a korosztályban ellenőrzött 111 jármű rangsorában a Tesla áll az utolsó helyen. A fékek és a tengelyek hibái mellett a Teslánál különösen sok a világítási hiba is. A gyártónak itt kellene fejlesztéseket végrehajtania, a tulajdonosoknak pedig nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a karbantartásra. VW e-Golf lényegesen jobban teljesít, 3,4 százalékos hibaaránnyal a kilencedik helyen landolt, és megnyerte a kompakt kategóriát. Szintén vezető helyen van a Hyundai Kona Electric 4,0 százalékos hibaaránnyal és a Mini Cooper SE 4,4 százalékkal.


