Bár elsőre rendkívül szigorúnak tűnhet az uniós szabályozás, de a cél elsősorban nem a piac tönkretétele, hanem a vásárlók védelme és a közlekedésbiztonság növelése. A műszaki vizsga meglétével ugyanis nagyobb eséllyel szűri ki a piac az elhanyagolt, környezetszennyező vagy balesetveszélyes járműveket, valamint megakadályozza, hogy ezek újra forgalomba kerüljenek. Az intézkedés ezáltal a környezetvédelmet szintén szolgálná.
A Baranya vármegyei hírportál (Bama.hu) megkereste a téma kapcsán a Mecsekpölöskei Autójavító Kft. vezetőjét, Bischoff Zoltánt, aki egyetért a kezdeményezéssel. Elmondása szerint már sok éve próbálja lebeszélni az ügyfeleit arról, hogy egy rossz állapotú külföldi autóra jelentős összegeket költsenek. Hiszen, ha nincs szerencséjük, akár már fél éven belül a vételárral megegyező összeget kell rákölteniük az autóra. Ha ezt meg is ússzák, a kiadás akkor is érkezik, csak később, várhatóan másfél-két év múlva.
Hozzátette továbbá, hogy a flottás autókat a cégek gyakran addig használják, amíg a futásteljesítményük el nem éri a 150-200 ezer kilométert, ezalatt pedig csak a legszükségesebb javításokat végzik el rajtuk. Ezek a járművek később itthon többnyire csak esztétikai „ráncfelvarrást” kapnak, hogy vonzóbbak legyenek az átlagos vevők számára. A szakember úgy véli, hosszabb távon sokkal kifizetődőbb lenne, ha az emberek inkább hitel segítségével vennének egy 4-5 éves, megbízhatóbb autót, ahelyett hogy belevágnának egy idősebb kocsi megvásárlásába. Összességében ez a mostani uniós javaslat szándéka is.
Olvasd el ezt is!