A külföldről behozott 83 ezer autó esetében a márkák toplistáját továbbra is a Volkswagen vezeti (10 563 db), második az Opel (7 203 db) és harmadik a Ford (7 075 db). A prémium kategóriában az Audi (5 280 db), a Mercedes (4 028 db) és a BMW (3 723 db) is stabilan tartja helyét a legnépszerűbb márkák között.

Az idei év egyik legnagyobb meglepetése a Tesla, amely több mint 2 900 darabbal 11. lett, és a márka forgalomba helyezése több mint kétszeresére nőtt a tavalyi évhez képest. Ez jól mutatja, hogy a hazai vevők körében egyre nagyobb az érdeklődés az elektromos járművek iránt a használtpiacon is.

A behozott autók között a kompakt kategória (C-szegmens) dominál (25%), amelyet a felső-közép (15%) és a kisautók (15%) követnek. Jelentős átrendeződés figyelhető meg a SUV-ok piacán, ahol a középkategóriás SUV-ok (9%) mellett a kis SUV-ok közel 50%-kal több forgalomba helyezést értek el, mint egy évvel korábban. Ez a trend egyértelműen mutatja a vásárlói igények eltolódását a magasabb építésű, családbarát modellek felé.

„A használt autó import erősödése egyértelműen jelzi, hogy a magyar vásárlók ár-érték arányban keresik a legjobb megoldásokat. A vevők egyre tudatosabbak: nemcsak az ár, hanem a szerviztörténet, a futásteljesítmény és a garanciális háttér is döntő szerepet játszik. A fiatalabb, jól felszerelt modellek, különösen a SUV-ok és a villanyautók iránti kereslet kiemelkedően nő” – mondta Tóth Péter, a budaörsi Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. A szakértő szerint a következő hónapokban is folytatódhat a bővülés, de a forint árfolyama és a külföldi kínálat alakulása komoly hatással lehet a piac dinamizmusára.