Az Audi a Müncheni Autószalonon mutatta be legújabb tanulmányautóját, a Concept C-t, amely egyszerre jelzi a márka új irányát, ami a dizájnt illeti és a sportkocsikhoz való visszatérés szándékát. A villanyos roadster igazi kuriózum, hiszen az R8 és a TT kifutásával jelenleg nem szerepel igazi sportautó az ingolstadtiak kínálatában - derül ki a HVG cikkéből.
 

Audi
Fotó: Audi
1
Pihekönnyű és villámgyors

Már első pillantásra is figyelemfelkeltő a Concept C. A formatervezők olyan klasszikus modellekből merítettek ihletet, mint az 1936-os Auto Union Type C vagy a 2004-es harmadik generációs A6, de a Jaguar friss Type 00 modelljének hatása is felfedezhető a végeredményen. Az autó egyik legszembetűnőbb különlegessége, hogy hátsó ablak nélküli, motoros keménytetővel szerelt, ami ritka megoldás az elektromos sportkocsik piacán.

Méreteiben a Concept C kifejezetten sportos arányokkal rendelkezik: 4,52 méter hosszú, közel 2 méter széles, mindössze 1,28 méter magas, tengelytávja pedig 2,56 méter. Az alacsony tömeg is a dinamizmust szolgálja, hiszen a prototípus mindössze 1690 kilogrammot nyom, ami kategóriájában kifejezetten kedvező érték.

A kétüléses roadster a Volkswagen-csoport fejlett PPE platformjára épül, amelyet többek között az Audi Q6 e-tron és a Porsche Macan Electric is használ. A 800 voltos technológia villámgyors töltést tesz lehetővé, de a részletes teljesítményadatokat egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Az utastér digitális központját egy gombnyomással eltüntethető 10,4 colos kijelző adja.

A Concept C sorozatgyártása 2027-ben kezdődik.
 

Ez is érdekelhet! Ennyibe kerül a legújabb Audi
2
Audik Kínából, Kínának


Közben Kínában megnyílt az előrendelés a négy karika nélküli, simán AUDI feliratú autóra, ami egy csaknem 5 méter hosszú, 5 ajtós kombi.

Az AUDI jelzésű márka, önálló arculattal és weboldallal, a Volkswagen Csoport „Kínából, Kínának” stratégiájának részeként jött létre. Célja, hogy a helyi piac igényeit szolgálja ki, szakítva az Audi megszokott négykarikás logójával. Ezzel állítólag azt üzenik a vásárlóknak, hogy nem a múltra támaszkodnak.

Az E5 Sportback modell egy 5 ajtós, 5 üléses kombi, méretei 4881/1960/1479 mm (hosszúság/szélesség/magasság), 2950 mm-es tengelytávval.

A típus négyféle változatban érhető el, hátsó- és összkerék-hajtással, áruk 235 900 és 319 900 jüan (kb. 12 millió – 16,5 millió Ft) között mozog. Az alap Pioneer változat hátsókerék-hajtású, 76 kWh-s LFP akkumulátorral (SAIC-CATL), 618 km CLTC hatótávval. A 220 kW-os (295 lóerős) motorral 6,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára.

A kínai SAIC és az Audi közös fejlesztésébe mindössze 10 perc töltéssel 370 km hatótávnyi áram tölthető a kínai CLTC norma szerint számolva. Az alkatrészek többségét a SAIC gyártja, az összeszerelést a kínai-német vegyesvállalat, a SAIC Volkswagen Automotive Co. végzi Sanghajban. Jelenleg az E5 kizárólag Kínában vásárolható meg.
 

3