Közben a kínálat is szűkült: míg tizenkét éve még 89 különböző kisautó-modell közül választhattak a vásárlók, 2025-re mindössze 71 maradt. Az e-autókból is alig találunk 25 000 euró alattit: csak a Dacia Spring (16 900 euró), a Citroën ë-C3 (23 300 euró), a Fiat Grande Panda (24 990 euró) és a Hyundai Inster(23 900 euró) maradt - írja a HVG.

Ám ezek például eltűntek: Ford Ka+ és a Fiesta, Citroën C1, Peugeot 108, Smart Fortwo, Škoda Citigo, Seat Mii, Renault Twingo sőt még az elektromos BMW i3-as is Nemsokára kivezetik az olcsó Mitsubishi Space Start is.
 


Az ADAC mutatott összehasonlítást is a 2020 és a 2025-ös árakkal. Egy Peugeot 208-as alapára 15 ezer euróról 23 500 euróra nőtt. Egy Opel Corsáért öt évvel ezelőtt 14 ezer, most 22 800 euró kell fizetni. A háromajtós Mini ára 17 200-ról 27 200 euróra nőtt. A VW Polo ára pedig a korábbi 15 ezerről 19 800 euróra ment fel.

A gyártók szerint a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások (Euro 6, majd hamarosan Euro 7) és a kötelező biztonsági rendszerek miatt a fejlesztési költségek túl magasak lennének egy olcsó szegmensben, ahol a profitráta eleve alacsony. 

Ez 10 legolcsóbb új autó nálunk

Májusban a Totalcar autós szakportál gyűjtötte össze, melyek a legalacsonyabb áron megvásárolható új autók a magyar piacon. Hatmillió forint alatt csak négy autó érhető el. 

1. Mitsubishi Space Star – 4 440 000 forint
2. Fiat Panda – 5 259 000 forint
3. Dacia Sandero – 5 699 000 forint
4. Kia Picanto – 5 999 000 forint
5. Hyundai i10 – 6 049 000 forint
6. Toyota Aygo X – 6 330 000 forint 
7. Mitsubishi Colt – 6 399 000 forint 
8. Suzuki Swift – 6 400 000 forint
9. Citroën C3 – 6 490 000 forint
10. Dacia Sandero Stepway – 6 599 000 forint.