vasárnap, 2025. július 13.
Image
Autó

Ez a BMW most a leggyorsabb alsó-középkategóriás autó

2025-07-04
Karácsony Zoltán
Életstílus
Fotó: BMW

A BMW M2 CS 7 perc 25,5 másodperc alatt abszolválta a közel 21 kilométer hosszú, legendás nürburgringi versenypályát. Ez az idő nyolc másodperccel gyorsabb, mint az Audi RS3 tavaly a kategóriában felállított csúcsa.

Miért volt gyorsabb ez a BMW az Audinál? A BMW legnagyobb teljesítménye 530 LE (32,5%-kal több az Audi RS3-nál), a maximális forgatónyomaték 500 helyett 650 Nm (+30%). Míg az Audi RS3 álló helyzetből 15,5 mp alatt gyorsul 200 km/órára, a BMW M2 CS-nek ehhez 11,7 mp is elég. A Nordschleifén egy ponton a 298 km/h-t is elérte, ami alig négy km/h-val marad el a hivatalos végsebességtől.

A fejlődés egyébként még látványosabb, ha a mezei M2-essel vetjük össze: annak ugyanazzal a pilótával, Jörg Weidinger gyári fejlesztőmérnökkel a volán mögött 7 perc 38,7 másodperc volt a legjobb ideje 2023 tavaszán írja a Vezess.hu.   Régebben egyébként ennek a kategóriának a Honda Civic Type R-t és a Renault Megane R.S. Trophy-R voltak a királyai.

Minden idők leggyorsabb sorozatgyártású utcai BMW-je a BMW M4 CSL, amely 7 perc 18,137 másodperccel tartja a csúcsot.

A körrekordról a videót itt lehet megnézni.
 

BMW
Fotó: BMW
Magyarországon az új 6 hengeres dízel BMW

A BMW-vel kapcsolatos közelmúltbeli hír, megérkezett a sokak által várt 40d xDrive változat a BMW hazai kínálatába: a 3 literes, 6 hengeres dízelmotorral szerelt gép nemcsak erős, de üzemanyag-takarékos is. A 303 lóerős, 670 Nm nyomatékú, 48 V-os lágyhibrid technikával kiegészített 3 literes turbódízel 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 245 km/h. Mindezt úgy, hogy az átlagfogyasztása mindössze 6,2 liter száz kilométeren.

Az új modell nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással érkezik, Dél-Afrikában gyártják. A BMW X3 40d xDrive hivatalos hazai alapára 26,5 millió forint.

A kisebb teljesítményű, 20d xDrive modell 23,4 millió forinttól elérhető, akár 5,8 literes átlagfogyasztással.

A Nürburgring egyébként egy-egy márka erődemonstációjának a terepe. Idén tavasszal 7 perc 4,957 másodperc alatt futotta leggyorsabb körét a Nürburgring-Nordschleifén a Xiaomi SU7 Ultra, és ezzel ez lett minden idők leggyorsabb szériagyártott elektromos autója a legendás német versenypályán. Az 1548 lóerős, triplamotoros, összkerékhajtású elektromos szedán 0-ról 100 km/h-ra 1,98 másodperc alatt katapultál, végsebessége meghaladja a 350 km/h-t. A Xiaomi ezzel a köridővel az 1108 lóerős Porsche Taycan Turbo GT-t (7:07.55) és az 1020 lóerős Tesla Model S Plaidet (7:35.579) hagyta le a rangsorban.

 
rectangle
rectangle 2

A legfontosabb hírekért iratkozz fel hírlevelünkre!