Érdekesen alakul az elektromos autóknál a Tesla-BYD párharc az európai piacon (EU, EFTA tagországok és Nagy-Britannia). A kínai BYD az ACEA legfrissebb adatai szerint immár második hónapja előzi meg a Teslát az értékesített autók számában. A gyártó augusztusban több mint háromszorosára növelte eladásait 2024 azonos hónapjához képest, így 1,3 százalékos piaci részesedést ért el. Eközben az amerikai Tesla 36,6 százalékos visszaesést szenvedett el, részesedése pedig 2 százalékról 1,2-re zsugorodott - írja a HVG.
A Volkswagen T-Roc uralta az eladási listákat, mely kompakt szabadidő-autóból 14 százalékos növekedést követően 14693 példányt értékesítettek. A második helyen a 13834 darabos mennyiségben eladott Dacia Sandero található, melyből 11 százalékkal kevesebb fogyott, mint korábban. Harmadik a Toyota Yaris Cross, amelyből 8 százalékos visszaesést követően 12 201 példányt helyeztek forgalomba. A negyedik a VW Tiguan (12094), az ötödik a Renault Clio (12091), majd pedig a Hyundai Tucson (11350), a Dacia Duster (9813), a Toyota Yaris (9666), az Opel Corsa (9585) és a VW Golf (9444) következik.
A modellek toplistáján nem látszik, az összesítésben azonban már igen a kínai előretörés. Idén augusztusban 120 százalékkal több kínai autó fogyott, mint tavaly, a kínai márkák piaci részesedése pedig 2,6-ról 5,5 százalékra nőtt.
A magyar augusztusi e-autó eladásokban is a BYD vezet, amelyből 141-et értékesítettek. Mögötte egyetlen darabbal lemaradva a BMW-é (140) az ezüst, majd egy kis szünettel a Kiáé a harmadik hely (117). A Tesla kereken 100 példánnyal a negyedik, míg a Hyundai (71) egy paraszthajszállal beelőzve a Fordot (70) az ötödik.
Ha az egész évet nézzük, akkor azonban a Tesla dominál. A Model Y-ból 850, a Model 3-ból 440 darab fogyott, ami az első és a harmadik helyet jelenti a toplistán.
Olvasd el ezt is!