A sportautók világában ma már az 1000 lóerő csak a belépő szint: a legerősebb közúti modellek teljesítménye a 2000 lóerőt is meghaladja - derül ki a HVG összeállításából. Bár a vezetési élményhez nem feltétlenül kell ekkora erő, sok autórajongót lenyűgöz a számháború, amelyben a világ legexkluzívabb gyártói versengenek.
 

Koenigsegg, Rimac, Aspark

Az egyik legbrutálisabb szereplő a svéd Koenigsegg Gemera, amely egy 5 literes V8-as biturbó benzinmotor és a hibrid technológia kombinációjával 2300 lóerőt és 2750 Nm nyomatékot produkál. Ez az erő elegendő ahhoz, hogy az autó alig 1,9 másodperc alatt érje el a 100 km/órát.

A horvát Rimac Nevera R tisztán elektromos hajtásával szintén sokkoló számokat tud prezentálni. Négy villanymotorjának 2107 lóerős összteljesítménye 1,72 másodperces 0–100 gyorsulást tesz lehetővé, ezzel a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású autójának számít.

A japán Aspark Owl 1984 lóerejével és 2000 Nm nyomatékával sem marad le sokkal: ez a modell 1,87 másodperc alatt katapultál százra.

A villanyhajtás további képviselői között találjuk a 1972 lóerős Lotus Eviját, a 1914 lóerős Rimac Neverát és annak olasz testvérmodelljét, a Pininfarina Battistát (1900 LE). A benzinmotoros táborból az amerikai Hennessey Venom F5 6,6 literes V8-as biturbójával 1817 lóerőt kínál, de egy külön Evolution csomaggal akár 2031 lóerőre is növelhető a teljesítmény.
 

Csúcsdöntögető Jesko

Májusban adtuk hírül, hogy a Koenigsegg Jesko Absolut új csúcsot állított fel, amikor a gyár saját tesztpályáján a világ leggyorsabb rendszámos, belső égésű motoros autójaként 8,88 másodperc alatt tette meg – a körülbelül 400 méternek megfeleltethető – negyedmérföldes távot. Ezen túl pedig még egy érdekes rekordot is átadott a múltnak.

Bár a Jesko 2,79 másodperces 0–100 km/h-s gyorsulása lenyűgöző, a villanyautók korában ez már nem számít csúcsnak. Ezután jött azonban csak az igazi döbbenet, amikor a Jesko már megfelelően tapadt az aszfalthoz: 100-ról 200 km/h-ra mindössze 2,74 másodperc alatt gyorsult fel, majd további 3,96 másodperc kellett neki a 300 km/h-s tempó eléréséhez. Vagyis a 0–300 km/h-s sprintet lenyűgöző, 9,49 másodperc alatt teljesítette.

Ezalatt már túlhaladt a negyedmérföldes távon – méghozzá mindössze 8,88 másodperc alatt. Ez is világrekordnak számít, sőt a fél mérföldes (kb. 800 méteres) célvonalat 13,27 másodperc alatt szakította át, ami bár nem új csúcs, az abban a pillanatban elért 359,83 km/h-s céltempó már annál inkább. Ilyen sebességgel ugyanis a Totalcar szerint még soha nem haladt át utcai autó a táv ezen pontján.