A vonóhorog gömbjét vontatáskor jellemzően zsírral kenik be, hogy csökkentsék a súrlódást – ez a réteg azonban akkor is ott marad, ha a kocsi épp nem húz semmit, ilyenkor pedig elég egy óvatlan mozdulat, hogy olajos legyen a nadrágunk vagy a cipőnk. A teniszlabda teljesen eltakarja a gömböt, így még véletlenül sem tudunk hozzáérni, miközben a kenőanyag is megmarad, és a fém sem kezd rozsdásodni.
Gyárilag ugyan adnak műanyag sapkát a vonóhoroghoz, de aki gyakran használ utánfutót, tudja, hogy ezek gyorsan eltörnek vagy elvesznek. A teniszlabda ezzel szemben olcsón beszerezhető és könnyen pótolható, írja a Vezess.
Van egy másik előnye is a praktikus megoldásnak: mivel a vonóhorog pont lábszármagasságban áll ki az autóból, a gumiborítású labda rikító színével láthatóvá teszi az elemet, és tökéletesen enyhíti az ütést, ha véletlenül mégis belerúgnánk. Egy parkolóban ráadásul akár kisebb koccanásokat is megelőzhet, hiszen a többi sofőr hamarabb észreveszi majd a vonóhorgot a messziről látható szín miatt.
Ma már egyre ritkábban látni ilyet az utakon, mivel a modern autók többsége rejtett, gombnyomásra előpattanó és visszahajtható vonóhoroggal készül. A régebbi modelleknél viszont a félbevágott teniszlabda továbbra is az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb trükk.
Olvasd el ezt is!