Új konnektoros hibrid hajtásláncot kapott az Astra modellcsalád. Megérkezett ugyanis az Opel Astra és Astra Sports Tourer konnektoros hibridek új generációja, amely már 196 lóerős rendszerteljesítménnyel és 360 Nm nyomatékkal dolgozik – szemben az eddigi 180 lóerővel - derül ki a Vezess.hu cikkéből.
 

Opel
Fotó: Opel
Duplakuplungos váltó is fokozza a vezetési élményt

Az új rendszerrel az ötajtós változat 7,6, a kombi pedig 7,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, végsebességük pedig 225 km/h lett.

A benzines egység 150 lóerőt ad le, míg a villanymotor 110-et – utóbbi teljesítménye csökkent, de az új 17,2 kWh-s akkumulátor jóvoltából az autó 83 km tisztán elektromos hatótávra képes a WLTP-norma szerint (korábban ez 57 km volt).

A modern hétfokozatú duplakuplungos váltó még nagyobb vezetési élményt ígér, az elektromos fogyasztás 16,3-ról 12,7 kWh/100 km-re csökkent, ugyanakkor a gyári benzinfogyasztás nőtt: mostantól 2,2–2,4 literes átlaggal számolhatunk, lemerült akkumulátorral pedig 5,4–5,5 litert ígér a gyártó.

A frissített plug-in hibridek mellett az Astra továbbra is elérhető dízelmotorral is.
 

Itthon használtban az Astra abszolút favorit


Az Astra évtizedek óta a hazai piac egyik favoritja. Belső égésű autóból a legtöbb Opel Astrából került fel tavaly is a vezető hazai használt autó piactérre. Az elektromos autók között a BMW i3 aratott. Előbbi 1,7 millió, utóbbi 7,4 millió forintos átlagos hirdetési árral.

Opel Astrából az 1,7 millió forintos átlagos hirdetési ár környékén jellemzően 2006 és 2011 közötti gyártású, a hirdetésben feltüntetett számok szerint többnyire 200-300 ezer kilométeres futásteljesítményű H Astrákat találunk - írtuk pár hónapja