Megérkezett a Ferrari Roma utódja, az Amalfi, ami az autógyártó belépő modellje. A továbbfejlesztett kormányzást és fékrendszert kapott modell 3,9 literes biturbó V8-as motorja az elődhöz hasonlóan 760 Nm-es csúcsnyomatékú, azonban a teljesítmény 620-ról 640 lóerőre nőtt. A 0-ról 100-ra 3,4 helyett immár 3,3 másodperc alatt felpattanó kupé végsebessége változatlanul 340 km/h.
Említést érdemel továbbá az új kormány, az átalakított középkonzol, a szellőztethető és fűthető masszázsülések, illetve a 14 hangszórót felvonultató 1200 W-os Burmester prémium hi-fi - mutatja be az autót a HVG. Az Amalfi 20 colos könnyűfém-felnikre szerelt Bridgestone Potenza Sport, illetve Pirelli P Zero gumikon gördül.
A Vezess.hu pedig azt írja, 240 000 eurós olaszországi ára 96 millió forintnak felel meg, de a 27 százalékos hazai áfával az összeg alighanem 100 millió Ft fölé kúszik. Ez lesz a Ferrari legolcsóbb autója 2026 első negyedévében, amikor megjelenik.
A másik ikonikus autógyártó, a Porsche is gőzerővel fejlesztett és leleplezte a hátsókerék-hajtású 911 Carrera S és az összkerekes hibrid 911 Carrera GTS közé ékelődő négykerék-hajtású 911 Carrera 4S legfrissebb változatát.
A HVG cikke szerint a korábbiaknál magasabb alapfelszereltségű 4S-modellek 3 literes, 6 hengeres biturbó boxermotorjának teljesítménye 30 lóerővel nőtt, így már 480 lóerő áll a sofőr rendelkezésére. A 0–100-as gyorsulást az autó 3,3 másodperc alatt tudja le, végsebessége 308 km/h. Fájó pont lehet a kézi váltó szerelmeseinek, hogy a 911 Carrera 4S kizárólag nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval készül.

A Porschéhoz kapcsolódó közelmúltbeli hír, hogy Amerika egyik legismertebb versenypályáján, a Road Atlantán döntött új körrekordot a Porsche Taycan Turbo GT. A csúcsmodell 1:27,15-ös időt futott, közel 7 másodperccel javítva meg a korábbi, Turbo S változat által tartott csúcsot. Ezzel a Taycan Turbo GT lett a leggyorsabb tömeggyártású elektromos autó ezen a pályán. A rekordkísérlet célja vélhetően az volt, hogy a visszafogott eladásokkal küzdő Taycan ismét a figyelem középpontjába kerüljön – és a Porsche ékes bizonyítékot is szolgáltatott az autó képességeiről. Az 1092 lóerős Turbo GT a Weissach Package részeként fix hátsó szárnnyal és könnyített felépítéssel írta át az eddigi leggyorsabb köridőt. A rekordot ráadásul spéci versenygumi helyett gyári Pirelli P Zero Trofeo RS gumikon érte el a Taycan.
Olvasd el ezt is!