Mindössze három perc kellett a Xiaominak ahhoz, hogy 200 ezer előrendelést gyűjtsön be új elektromos szabadidő-autójára, a YU7-re. A rendelések megnyitását követő első órában pedig összesen 289 ezren fizették be a 20 ezer jüanos (kb. 950 ezer forintnyi) előleget – ez már önmagában több, mint a korábbi SU7 szedán teljes éves gyártási volumene - derül ki a HVG és a Villanyautosok.hu beszámolóiból.

Majdnem tíz perc alatt feltölthető

A 12 millió forintos alapáron kínált YU7 vélhetően nem csak olcsóságával (4 %-kal kevesebbe kerül, mint a fő rivális Tesla Model Y), hanem dizájnjával, technológiájával és teljesítményével győzte meg a vásárlókat. Az autó kétféle akkukapacitással, egy 96,3 kWh-s LFP és egy 101,7 kWh-s NMC pakkal rendelhető. A kisebbik akkuval 830, illetve 770 km érhető el a kínai CLTC szabvány szerint. A nagyobb akkupakk 760 kilométert tud. A típus egyik erőssége a villámtöltés lehetősége, ami azt jelenti, hogy 10-ről 80 százalékra akár 12 perc alatt is feltölthető az autó.

A Xiaomi két üzeme éves szinten 300 ezer autó gyártására képes, ami a jelenlegi kereslethez képest rendkívül kevésnek tűnik. A várakozási idő a YU7-re már közelíti a 35 hetet, noha 20 ezer jármű gyártása már befejeződött. 

A márka kínai népszerűségére és az SUV-ok iránti keresletre alapozva bátran kijelenthető: a YU7 az év egyik legnagyobb elektromos autós sikerének ígérkezik.
 

Xiaomi YU7
Fotó: Xiaomi YU7
Siker a SU7 is

A Xiaomi másik modellje, a SU7 Ultra 1548 lóerőt és 1770 Nm-t tud, a nulla-száz így megvan 1,98 másodperc alatt. A 300 km/h-s tempót 15,07 másodperc alatt éri el, a végsebessége pedig 359 km/h. A 93,7 kWh-s CATL Qilin akkumulátor 620 kilométeres hatótávot biztosít (CLTC szerint), és 11 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra.

Ebből a modellből a rendelések megnyitásakor két óra alatt tízezer darabot adtak el. 

Az autót októberben még 815 ezer jüanért (43 millió forint) lehetett előrendelni, de a végleges ára 530 ezer jüanra (28 millió forint) csökkent. Kínában tipikus, hogy az autó előrendelési ára magasabb, mint a bevezetői, de az ilyen mértékű különbség ott is szokatlan.