A több mint 900 fő részvételével készült kutatás alapján a válaszadók több mint fele egyáltalán nem költ pénzt randevúzásra. Azok közül, akik mégis áldoznak erre, a nők harmada, a férfiak negyede havi 100 dollárnál is kevesebbet költ. A Z generáció tagjai a megélhetési költségek növekedésével párhuzamosan visszafogják a kiadásaikat az éttermekben, olcsóbb élelmiszerboltokat keresnek fel, és részletes költségvetést terveznek. Emellett egyre kevesebb alkoholt fogyasztanak, és gyakran már a rendelés pillanatában kifizetik italukat, hogy elkerüljék a túlköltést. Ezzel nemcsak a kiadásaikat kontrollálják jobban, de a csábításnak is ellenállnak.
A Z generációsok nemcsak a fogyasztási szokásaikat alakítják át, hanem pénzügyi stabilitásukat is igyekeznek növelni: több mint felük rendszeresen félretesz, a válaszadók negyede pedig az adósságai törlesztésére koncentrál. Ennek ellenére a felmérés szerint az amerikai fiatalok több 50 százaléka úgy érzi, nem keres eleget ahhoz, hogy az általa áhított életszínvonalon élhessen; 55 százalék nem rendelkezik három hónapnyi vésztartalékkal.
A szülőktől és más családtagoktól kapott anyagi támogatás is csökkent: míg egy évvel korábban még a 18 és 28 közötti korosztály 46 százaléka számíthatott ilyen segítségre, ez mára 39 százalékra esett vissza. Ennek ráadásul az összege is csökkent: csupán 22 százalék kap havi 1000 dollárt vagy többet – korábban ez 32 százalék volt, írja a Világgazdaság.
A kutatás eredményei alapján összességében elmondható, hogy a Z generáció tagjai pénzügyileg egyre tudatosabbak, anyagi lehetőségeik azonban korlátozottak – ez pedig a legtöbbeknél a társasági élet rovására megy.
Olvasd el ezt is!