Ezért kaptál levelet az energia- és közműszolgáltatódtól!
Fotó: Unsplash

Ezért kaptál levelet az energia- és közműszolgáltatódtól!

A közműszolgáltatóknak a járvány alatt is el kell végezniük egyes feladatokat a felhasználók ingatlanjaiban, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a fogyasztók türelmét és együttműködését kéri.

Bár a padémiára való tekintettel próbálják minimalizálni a személyes találkozásokkal járó vizsgálatokat, az energia- és közműszolgáltatóknak vannak olyan tevékenységei, melyek megkövetelik az ilyen ellenőrzéseket. A MEKH a legújabb közleményében hangsúlyozta, hogy alapos megfontolás után, az egészségvédelmi szabályokra maximális tekintettel fogják ütemezni a fogyasztók ingatlanjában elvégzendő, személyes találkozással járó, kötelező helyszíni munkákat. Továbbá biztosították a lakosságot, hogy csak a legszükségesebb esetben és a legrövidebb ideg terveznek az ingatlanjaikban tartózkodni. Erre azért van szükség, mert a hivatal álláspontja szerint a mérőórák leolvasását és az ellátásbiztonság érdekében halaszthatatlan helyszíni munkálatokat nem lehet elhalasztani.

​Előre egyeztetett időpont

A hivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a felhasználóknak együttműködési kötelezettségük van, biztosítaniuk kell a fogyasztásmérőhöz való hozzáférést, illetve az ingatlanjukon elhelyezkedő munkaterület megközelítését. Alapvetően az ellenőrzés egy előre egyeztetett időpontban fog megvalósulni, ez alól kivételt képeznek az előre nem bejelentendő ellenőrzések. Mindezek mellett a mérőcserék vagy egyéb műszaki munkálatok időpontjáról levélben értesíteni fogják a felhasználót, illetve az éves leolvasások időszaka a számlákon fel van tüntetve.

A szolgáltató munkatársának, megbízottjának igazolvánnyal vagy megbízó levéllel kell igazolnia magát. Ha a felhasználó nem bízik a bemutatott dokumentumban, felhívhatja a szolgáltatót ellenőrzés céljából.

​Mi a helyzet, ha nem tudok otthon lenni?

Természetesen mindannyiunkal előfordulhat, hogy a kijelölt ellenőrzési időpontban közbe jön valami, s emiatt nem tudunk otthon tartózkodni. Ebben az esetben a szolgáltató munkatársa értesítést hagy a saját vagy a szolgáltató elérhetőségeivel, így a fogyasztónak lehetősége van új időpontot egyeztetni. Ha ezek után sem sikerül megvalósítani a leolvasást, akkor a szolgáltatónak jogában áll egy becsült elszámoló számla kiállítása, amely az előző időszak fogyasztási mennyiségén alapul.

A legtöbb szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a személyes leolvasás helyett a felhasználó maga jelentse be éves mérőállását. Ennek általában az a feltétele, hogy a mérőállásról jó minőségű fénykép készüljön, amit a fogyasztó a megadott weboldalon vagy applikáción keresztül juttat el a szolgáltatóhoz, a számlán lévő és az applikáción vagy az online ügyfélszolgálaton jelzett leolvasási időszakban

Ne hagyd ki!