Apple, Amazon, Facebook, Google, Netflix, Uber, Airbnb, Alibaba. Hosszasan sorolhatnánk azokat a technológiára koncentráló óriáscégeket, amelyek uralják a világgazdaságot. Gyors és látványos sikereik láttán azt gondolhatnánk, hogy a hagyományos gazdaságnak leáldozott, aki pénzt akar keresni, annak bizony valamilyen fejlett technológián alapuló vállalkozást kell indítania, ha hosszú távon is versenyben akar maradni.

Csakhogy ez egyátalán nem így van!

A hagyományos gazdaságnak igen is van esélye a technológiai fejlődést meglovagoló cégekkel szemben. Még annak is megvan a receptje, hogyan vehetik fel a kesztyűt! Furcsa módon a siker receptjét is világcégek mutathatják meg a kisebb vállalkozásoknak. Olyan vállalkozások, amelyek egykoron a világ urai voltak, aztán letaszították őket a csúcsról. Két ilyen jó példa: a szórakoztatóiparban érdekelt Disney és a sportszergyártó Nike.

Mindkét társaság nehéz időkön van túl és nem elsősorban a járvány miatt. A Nike kénytelen volt termékeit az Amazon online kereskedelmi platformon árulni, mert a vásárlók a hagyományos üzletekből átszoktak az internetes vásárlásra. A Disney sem járt jobban. Filmjeit kénytelen volt eladni a Netflixhez hasonló streaming szolgáltatóknak, mert ott többen látták őket, mint a hagyományos mozikban. Az a faramuci helyzet állt elő, hogy bár a valódi értékeket, azaz a sportszereket és a filmeket, a Nike és a Disney állította elő, ám a hasznon kénytelen volt a közéjük és a fogyasztók közé ékelődött szolgáltató cégekkel osztozni.

Mindketten jó sok pénzt buktak, de tanultak a versenytársaiktól és átvették piaci sikert hozó módszereiket! A Nike többé már nem az Amazon felületén értékesít, hanem saját online piacterén. A Disney pedig Disney + néven saját előfizetéses streaming platformot hozott létre. A lépés mindkettejüknél fényesen bevált. A Nike idén nyárra egy év alatt több, mint 80 százalékkal növelte online eladásait és mára termékeinek harmada a világhálón keresztül talál gazdára. A Disney pedig egy év alatt majdnem feleannyi előfizetőre tett szert, mint amennyit a Netflix tíz év alatt összegyűjtött.

A tanulság egyszerű: azok a vállalkozások, foglalkozzanak bármivel, amelyek egyszer sikeresek voltak, a technológia vezérelt új világban is azok lesznek, ha ellesik és alkalmazzák a nagy újítók módszereit!

The Conversation

Friss

Fotó:123RF

Magyarországot két természeti csapás fenyegeti: a sok vagy a kevés víz

Áradások, földrengések, szárazság és szélviharok. Az elmúlt hetek is megmutatták, hogy ezek a katasztrófák egyre gyakoribbak Európában és hazánkban. A brit Cambridge Econometrics kutatócég 22 évre kiterjedő adatelemzéséből kiderült, hogy melyek a természeti csapások által legsúlyosabban érintett területek Európában, Magyarországot is beleértve. Az elszenvedett károk számszerűsíthetőek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Mennyi pénzt lehet megtakarítani az elektromos autókkal? Kiszámoltuk

Az elektromos autók beszerzési, illetve üzemeltetési költségeiről számos tévhit kering, amelyek eloszlatása kulcsfontosságú kérdés az elektromobilitás jövője szempontjából. Milyen területen, mekkora megtakarítást lehet elérni e-autókkal a hagyományos gépjárművekhez képest? Cikkünkben erre keressük a választ.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Europa feltérképezése új fejezetet nyit az űrkutatásban

Az élet nyomait kutathatja Elon Musk cége a Jupiter egyik holdján.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!