A stratégiai kutatásokkal és előrejelzésekkel foglalkozó BloombergNEF szerint az elektromos autók gyártása 2026-ra azonos szinten lesz a benzines és dízel autókéval. 2027-től pedig már olcsóbban lehet majd ezeket előállítani, mint a hagyományos, fosszilis járműveket.



A kutatás szerint egy közepes méretű elektromos autó jelenlegi átlagos adózás előtti kiskereskedelmi ára 33 300 euró (11,9 millió forint), szemben egy benzines autó 18 600 eurójával (6,7 millió forint). Az előrejelzések szerint 2026-ra viszont mindkettő körülbelül 19 000 euróba (6,8 millió forint) kerül majd. Az évtized végére pedig megtörténhet, hogy ugyanaz az elektromos autó adózás előtt 16 300 euróba (5,8 millió forint), míg a benzines autó 19 900 euróba (7,1 millió forint) kerül - legalábbis BloombergNEF számításai szerint, amelyeket a hvg.hu idéz.

Jóslatok

Az UBS befektetési bank előrejelzése szerint az elektromos autók gyártása még ennél is hamarabb, 2024-re kerül ugyanannyiba, mint a hagyományos autóké. A tisztább közlekedésért kampányoló, brüsszeli székhelyű nonprofit szervezet, a Transport & Environmentbecslése szerint megfelelő politikával az akkumulátoros elektromos autók és kisteherautók 2035-re elérhetik az értékesítés 100 százalékát Nyugat-, Dél- és Kelet-Európában. Az EU pedig 2035-ben pedig meglépheti a hagyományos motorú autók betiltását úgy, hogy a piac készen áll az átállásra.

6 tipp vásárlóknak

A környezettudatosság és a költséghatékony megoldások terjedésével egyre többen választanak elektromos autót Európában. A megfelelő töltési infrastruktúra hiányosságai azonban továbbra is hátráltatják a környezetbarát közlekedés tömeges elterjedését.

A LeasePlan legfrissebb kutatása szerint az európai országok zöme már készen áll az elektromos mobilitásra. A flottakezelő vállalat felmérésének eredménye azt mutatja, tavaly csaknem megduplázódott a regisztrált elektromos meghajtású gépjárművek száma, az új autók eladásaiban pedig 16 százalékra nőtt az arányuk.

A villanyautópiac egyik legjellemzőbb problémája továbbra is a nyilvános töltőpontok infrastruktúrájának alulfejlettsége. Bár egyre több a töltőállomás (Magyarországon is elindult több fejlesztési program), a számok még mindig nem elég meggyőzőek az elektromos gépjárművek mellett azok számára, akik új autót szeretnének vásárolni.

A felmérést készítő vállalat 6 tippet adott a döntéshozóknak és a vásárlóknak. ITT megtalálod.

Friss

Frázispufogtatás helyett: Így tudsz kitűnni az állásinterjún

Egy állásinterjún mindenki a legjobb oldalát akarja megmutatni. Sokan azonban olyan kliséket durrogtatnak, amelyekkel eljátsszák az esélyeiket. Egy 15 éve a szakmájában tevékenykedő profi karrier tanácsadó megosztotta a CNBC-vel, hogyan tehetik a jelentkezők emlékezetesé a performanszukat.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Leon on Unsplash

Néhány tipp, hogy ne hagyjanak faképnél a dolgozóid a járvány után

Egyre több távmunkás életében közeledik az a dátum, amikor vissza kell térni az irodai munkavégzéshez, legalább részlegesen. Ezzel az a baj, hogy a munkavállalók nagyon megszerették a home office világát. Olyannyira, hogy inkább felmondanak, mint hogy visszatérjenek az irodába.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A stratégiai kutatásokkal és előrejelzésekkel foglalkozó BloombergNEF szerint az elektromos autók gyártása 2026-ra azonos szinten lesz a benzines és dízel autókéval. 2027-től pedig már olcsóbban lehet majd ezeket előállítani, mint a hagyományos, fosszilis járműveket.



A kutatás szerint egy közepes méretű elektromos autó jelenlegi átlagos adózás előtti kiskereskedelmi ára 33 300 euró (11,9 millió forint), szemben egy benzines autó 18 600 eurójával (6,7 millió forint). Az előrejelzések szerint 2026-ra viszont mindkettő körülbelül 19 000 euróba (6,8 millió forint) kerül majd. Az évtized végére pedig megtörténhet, hogy ugyanaz az elektromos autó adózás előtt 16 300 euróba (5,8 millió forint), míg a benzines autó 19 900 euróba (7,1 millió forint) kerül - legalábbis BloombergNEF számításai szerint, amelyeket a hvg.hu idéz.

Jóslatok

Az UBS befektetési bank előrejelzése szerint az elektromos autók gyártása még ennél is hamarabb, 2024-re kerül ugyanannyiba, mint a hagyományos autóké. A tisztább közlekedésért kampányoló, brüsszeli székhelyű nonprofit szervezet, a Transport & Environmentbecslése szerint megfelelő politikával az akkumulátoros elektromos autók és kisteherautók 2035-re elérhetik az értékesítés 100 százalékát Nyugat-, Dél- és Kelet-Európában. Az EU pedig 2035-ben pedig meglépheti a hagyományos motorú autók betiltását úgy, hogy a piac készen áll az átállásra.

6 tipp vásárlóknak

A környezettudatosság és a költséghatékony megoldások terjedésével egyre többen választanak elektromos autót Európában. A megfelelő töltési infrastruktúra hiányosságai azonban továbbra is hátráltatják a környezetbarát közlekedés tömeges elterjedését.

A LeasePlan legfrissebb kutatása szerint az európai országok zöme már készen áll az elektromos mobilitásra. A flottakezelő vállalat felmérésének eredménye azt mutatja, tavaly csaknem megduplázódott a regisztrált elektromos meghajtású gépjárművek száma, az új autók eladásaiban pedig 16 százalékra nőtt az arányuk.

A villanyautópiac egyik legjellemzőbb problémája továbbra is a nyilvános töltőpontok infrastruktúrájának alulfejlettsége. Bár egyre több a töltőállomás (Magyarországon is elindult több fejlesztési program), a számok még mindig nem elég meggyőzőek az elektromos gépjárművek mellett azok számára, akik új autót szeretnének vásárolni.

A felmérést készítő vállalat 6 tippet adott a döntéshozóknak és a vásárlóknak. ITT megtalálod.

Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!