Bemutatták a cseh-magyar koprodukcióban készült GANZ-SOR EBN8 nevű elektromos midibusz prototípusát. A járműbe 45 utas fér be, töltés nélkül 300 kilométert tud tenni.
Bemutatták a cseh-magyar koprodukcióban készült GANZ-SOR EBN8 nevű elektromos midibusz prototípusát. A járműbe 45 utas fér be, töltés nélkül 300 kilométert tud tenni.A bajai gyárban készült jármű uniós pályázati támogatással született meg. A 8 méter hosszú, alacsonypadlós jármű 45 utast tud kényelmesen szállítani, hatótávja 300 kilométer. A busz hajtását, valamint a szoftvert magyar szakemberek fejlesztették ki, a kocsiszekrény Csehországból érkezett. A midibuszból jelenleg egy van, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 50 jármű készülhet a GANZ-SOR-ból.
Töltőt is fejlesztettek hozzá
A Ganz és cseh partnere a SOR azért döntött a közepes méretű midibusz kifejlesztése mellett, mert a főként városi közlekedésre alkalmas jármű a maga kategóriájában világszinten is nagyon keresett. A midibusz mellett a Ganz töltőberendezéseket is kifejlesztett, egy OpCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt és egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kW teljesítményű töltőberendezést.
Pencz Rudolf, a GTKB Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, kevés a midibusz a nemzetközi piacon, a legnagyobb gyártók nem erre a méretre specializálódnak. Évről évre nő az igény az elektromos hajtású, közepes méretű városi járművekre. A koronavírus-járvány felgyorsította ezt a folyamatot, változnak a közlekedési trendek, sok járaton visszaesett az utaslétszám. A midibusz hatékony alternatívát kínál az utasok szállítására - tette hozzá.
Turistalátványosságoknál is praktikus
A midibusz szűk városi környezetben, egyetemi campusokon, idegenforgalmi látványosságok környékén és agglomerációs közösségi közlekedés támogatására egyaránt praktikus megoldás. Általában 16-39 fő utaztatására alkalmasak.