Teljesen lebomló, otthon is komposztálható sajátmárkás kávékapszulákat dobott piacra a Waitrose brit áruházlánc.


Az új kapszulák a napraforgómag kérgéből és kukoricából származó cukrokból állnak, így otthoni körülmények között is teljesen komposztálhatók. A kapszulák fedele pedig cellulózból készül, és a termék doboza is újrahasznosítható. A Waitrose képviselője szerint a kávézacc műtrágyaként is használható, így az otthon komposztálható kapszulák még jobb megoldást jelentenek, írja a napi.hu.

Belefulladunk a kapszulákba

A koronavírus-járvány miatt harmadával megugrott a kapszulás kávék otthoni fogyasztása, a gond csak az, hogy a fóliából, műanyagból, fémből készült tégelyek erősen szennyezik a környezetet, mert a lebomlásukhoz 500 évre is szükség van. A világon a becslések szerint évente 20 milliárd kávékapszula készül és megy a kukába.

Léptek a gyártók

A Nestlé Magyarországon márciusban indított kapszulagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert, a Nescafé Dolce Gusto kapszuláit egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le a vásárlók, a cég pedig dolgozik azon is, hogy a gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak.

A Nespresso Magyarországon 2012 óta gyűjti a használt alumíniumkapszulákat, ezeket az üzletekben is le lehet adni, illetve 2017 óta a futárszolgálat is összegyűjti a kiürült kapszulákat az új megrendelések teljesítésekor.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A befektetők imádják Kelet-Európa új slágerstartupját

A csehországi Rossum szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott, ennk köszönhetően térségünk egyik legértékesebb startupjává lépett elő. Nézzük, miért imádják a befektetők az alig hatéves vállalkozást!

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szereted hallatni a hangodat? A Spotify újításának örülni fogsz

A Spotify bejelentette, hogy a három éve indított podcast szolgáltatásait a tartalomgyártók hamarosan szélesebb körben is igénybe vehetik. A zenei streamingszolgáltató vállalat abban reménykedik, hogy az újítással növelheti a prémium előfizetői számát.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Fiatal programozó zseni vállalkozását nyelte le a Twitter

Nick Caldwell, a Twitter mérnöki divíziójának alelnöke stílusosan a Twitter-en jelentette be, hogy a közösségi platform felvásárolta a Sphere chat applikációt. A Sphere-t az a vállalkozó zseni alkotta, akitől alig 17 éves korában a Yahoo 30 millió dollárért megvásárolta az első startupját.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!