A lakosságnak kiírt állami támogatási programot követően megjelent az új pályázat (E-AUTÓ-2021/GT kód alatt) céges elektromos járművek beszerzésére. A pályázatok benyújtására 2021. július 12-én reggel 8 órától lesz lehetőség, így érdemes a héten a kereskedéseknél véglegesíteni az elektromos jármű beszerzésére irányuló megrendelést.


A pályázat általános keretrendszeréhez tartozó információkon túl, van néhány olyan fontos apróbb részlet, amit mindenképpen érdemes tudnia minden vállalati döntéshozónak. Számtalanszor felmerül a kérdés, hogy konnektorról tölthető hibrid meghajtással rendelkező gépjárműre beadható-e a pályázat. A tavalyi gyakorlathoz hasonlóan a mostani pályázaton sincs lehetőség plug-in hibrid beszerzésére állami támogatással, kizárólag tisztán elektromos, zéró károsanyag kibocsátású jármű vásárolható.

A pályázaton csak és kizárólag a magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok, illetve a közösségi autómegosztással foglalkozó gazdasági társaságok indulhatnak. Fontos kiemelni, hogy azok az egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok is indulhatnak, akik a tavalyi 2020-as támogatási programban már kaptak támogatást.

Pályázat benyújtásához elegendőek a legalapvetőbb vállalati dokumentumok, mint a létesítést igazoló okirat, aláírási címpéldány vagy aláírásminta, a pályázati kiírás megjelenését követően kelt elektromos gépjármű beszerzését irányuló megrendelés, illetve a nyilatkozatok a pályázati kiírásban megadott pontokról.

Egyéni vállalkozók maximum egy darab elektromos gépjármű és/vagy elektromos robogó beszerzésére vehetik igénybe a támogatást, a gazdasági társaságok a rendelkezésre álló szabad de minimis keret összegéig igényelhetnek támogatást elektromos gépjármű és/vagy elektromos robogó vásárlására, míg az autómegosztással foglalkozó gazdasági társaságok szintén a rendelkezésre álló szabad de minimis keret összegéig, de maximum 10 elektromos gépjármű (M1 kategória) megvásárlására adhatják be pályázatukat.

Apróbetűs rész helyett nagybetűs tudnivalók

Gazdasági társaságok esetében felmerül, hogy az adott gépjármű finanszírozható-e. Jó hír, hogy mind zárt, illetve nyílt végű lízing finanszírozási konstrukcióban is beadható a pályázat. Nyílt végű lízing esetében az ÁFA-tartalom visszaigénylésével további gazdasági előnyökre tehet szert a vállalat. A támogatás összege alapvetően vissza nem térítendő támogatásnak minősül, amennyiben a pályázó betartja a szerződésben foglaltakat, melyek leginkább káresemények bekövetkezésére vonatkoznak. A pályázónak 3 éves fenntartási kötelezettsége van, azaz 3 évig nem adhatja el a gépjárművet, csak akkor, ha az új tulajdonos átvállalja a támogatási szerződésben foglaltakat. A pályázat megköveteli a 3 éves fenntartási időszakra a Casco biztosítás meglétét (ahol az elsődleges kedvezményezett a Magyar Állam), illetve a rendszeres monitoring beszámolók benyújtását.

Az elektromos járművek kizárólag regisztrált kereskedőknél vásárolhatók meg, a listát a pályázati rendszer tartalmazza. Fontos kiemelni, hogy már megrendelt e-járművekre is igényelhető a támogatás, de a megrendelés napja nem lehet korábbi, mint a vállalatoknak szóló támogatási program megjelenésének napja (2021.07.01.).

Az egyik legfontosabb új feltétel, hogy a vásárlási szándék nem elegendő a pályázatunk benyújtásához, meg is kell rendelnünk az adott e-modellt a kereskedőnél. Tehát a kereskedőnél érvényes megrendeléssel kell rendelkeznünk, csak ezt követően adhatjuk be a pályázatot. Ezzel kiküszöbölhető, hogy sokan beadják, de közben meggondolják magukat, így elveszik a lehetőséget más pályázótól. De mi a helyzet, ha mégsem kapjuk meg időközben a pályázati összeget, például forráskimerülés miatt? Az előző támogatási program esetében is történt keretemelés, így minden benyújtott pályázó támogatásban részesült. A kereskedők is rugalmasak voltak már a tavalyi pályázatnál is, költségmentesen (előleg elvesztése nélkül) el lehetett állni a megrendeléstől.


Könnyítő feltétel jelent meg az e-"tesztautókra" vonatkozóan is. A teljesen új e-autók mellett a korábbi 6 hónapos maximális életkort az új pályázat megduplázta, immáron maximum 12 hónapos e-autóra is igényelhető a támogatás. A könnyítésnek köszönhetően még több kedvezőbb árú e-autó jelenhet meg a kínálati oldalon.

A pályázatokat az IFKA közhasznú Nonprofit Kft.-hez, az állami támogatást biztosító pályázat lebonyolítójához kell benyújtani kizárólag elektronikus formában. Az IFKA honlapján külön felületen adhatók be a pályázatok, illetve tölthetőek fel a szükséges dokumentumok a szokásos ügyfélkapus vagy cégkapus azonosítást követően.

A pályázat a következő linken érhető el: https://elektromobilitas.ifka.hu/hu/page/gt2021


The Conversation

Friss

FotóShutterstock

A Continental válasza Lázár kirohanására: kész visszaadni a támogatás egy részét

Az állami támogatás dolgozói létszámmal kapcsolatos feltételeit valóban nem tudják teljesíteni az autóipar lejtmenete miatt, de mindezt már korábban jelezték a kormánynak. A cég kész visszafizetni a támogatás egy részét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Jó hír a fogyasztóknak és az állatartóknak: kikerülhet az antibiotikum a takarmányból

Egyedülálló takarmány-adalékanyag kifejlesztésén dolgozik a Dr. Bata Zrt. A kifejleszteni kívánt termék preventív alkalmazásával csökkenhetne vagy teljesen elhagyható lenne az antibiotikumok felhasználása, ezért egészségesebb állományt és a gyarapodási mutatók javulását várják a szakemberek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Rendeződhet-e az állami és magánegészségügy viszonya?

A magánegészségügy felemelkedése már évtizedes történet, lassan egyre inkább igénybe veszi a lakosság, mint az állami egészségügyi ellátást, holott a legtöbben fizetik a TB-t. Emellett az állami egészségügyi kezelések nem minden esetben mérhetők össze komplexitásukban, előfordul, hogy egy-egy fontos szűrésre vagy beavatkozásra magánintézménybe küldik a pácienseket. Idén még nagyobb lett a szakadék a két intézményi forma közt, a piac rohamos gyorsasággal alakul át e téren is.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!