Stripe. 200 ezer üzleti partner, másodpercenként 5000 felhasználó. A szerény ír testvérpár digitális fizetést kínáló cége mindenkit beelőzött a Szilícium-völgyben. Újabb technológiai óriáscég születik?


​Fiatalon kezdték

Az ír testvérpár, Patrick és John Collison a tinédzser éveik végén alapították meg első cégüket. Ez kezdetekben még ebay-es kereskedőknek biztosított szoftveres segítséget. Az amerikai befektetők kajálták az ötletüket, meg is dobták őket 3 millió dollárral. Aztán jött az ötlet, hogy csináljanak egy digitális fizetésre szakosodott céget, ezért 2010-ben megalapították a Stripe-ot. Jól időzítettek, hiszen akkoriban még nem volt ennyire elterjed a fizetés ezen formája mint napjainkban. Ötletük Elon Musk és Peter Thiel tetszését is elnyerte, akik befektetőként segítik a cégüket. A Collison-testvérpár egyébként módszeresen kerüli a nyilvánosságot. A nevüket is leginkább a tech-szektorban ismerik. A szakértők szerint sokat jelent, hogy nem tetszelegnek próféta szerepben, és a sikerük egyik titka, hogy kerülik a botrányokat. Szépen csendben, ám keményen dolgoztak több mint 10 éven át.

​Nehéz piac

Még az alapítók is csodálkoztak az elért eredményeiken, hiszen elég nehéz érvényesülni a piacon. Rengeteg szolgáltató van, és alacsony az árrés. Nekik azért volt nagy szerencséjük, mert még időben leszerződtek a nagy e-kereskedelmi cégekkel, akiknek a koronavírus növelte a bevételeiket. Bár a szolgáltatásuk nem a legolcsóbb, mégis könnyen kezelhető és felhasználóbarát. Emellett a cégeknek nem kell bajlódniuk a különböző pénzintézetekkel, ugyanis a Stripe minden ilyen kötelezettséget átvállal tőlük. Egy mezei vállalkozó is könnyedén be tudja integrálni a megoldásukat a webshopjába. Ráadásul szinte senki nem tekint szkeptikusan az online fizetésre, mindenki azt várja, hogy tovább fog nőni ez a szektor.

​Hogy állnak most?

A Stripe nemrégiben a Szilícium-völgy történetének a legértékesebb vállalata lett. Ezt a legutóbbi, 600 millió dolláros befektetés elnyerésével érték el. Jelenleg 95 milliárd dollárt ér a vállalat, egy éve még harmadennyit. Ezzel lekörözték a Facebookot és az Ubert, amelyeket 80, illetve 72 milliárd dollárra értékeltek a tőzsdére lépésük előtt. Jelenleg több mint 200 ezer cég használja a Stripe-ot, tavaly másodpercenként átlagosan 5000 vásárló szerette volna használni a platformjukat. Partnereik között olyan óriások vannak, mint az Amazon, a Zoom, a Shopify, az Uber és az Instagram.

​Valami készül?

Mozgolódások voltak a vállalat alkalmazottjai körében is. Nemrég a volt brit jegybankelnök Mark Carney, illetve a General Motors pénzügyi vezetője, Dhivya Suryadevara is csatlakoztak a céghez. Sokak szerint ez jelzi, hogy a Stripe nemsokára tőzsdére léphet, de hivatalosan egyelőre erről nincs szó. A Financial Times szerint 2020. harmadik negyedévében 2 milliárd dolláros bevételük lehetett. A testvérpár fejenként 11,4 milliárd dolláros vagyonnal rendelkezik. Mindezek mellett természetesen terjeszkedni is szeretnének, elsősorban Európában. 1000 új embert terveznek felvenni Dublinban, később pedig a brazil, az indonéz és az indiai piacon is szeretnének megjelenni.

The Conversation

Friss

Szeptemberben kidobják a sugar daddy-ket a Google Play-ről

A Google Play szakemberei megvizsgálták a vállalat érzékeny tartalmakra vonatkozó irányelveit, és úgy döntöttek, ideje változtatni a szabályokon. Szeptembertől egyetlen sugar daddy app sem kerülhet be az androidos piactér kínálatába.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Potom pénzért árverezik el Diana hercegnő esküvői tortaszeletét

A Dominic Winter aukciós ház gondoskodott róla, hogy Diana hercegnő és Károly herceg menyegzőjéről az esemény után 40 évvel is beszéljenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!