Köztudott , hogy a sport világában a labdarúgással semmi nem tud versenybe szállni, és egyre több pénz van a sportágban. De vajon mennyibe kerül, és mekkora profitot hoz az idei németországi labdarúgó-Európa-bajnokság? Ennek jártunk utána.
Kiadások
A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokságot ezúttal is az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) bonyolítja le. A szervezet úgy számol, hogy az egyhónapos esemény betervezett kiadásai elérik majd a 650 millió eurót. Ezt főleg a résztvevő csapatok pénzdíja (331 millió euró) teszi ki, de jelentős összeget fordítanak a dolgozók fizetésére, a játékvezetők díjára és az informatikai rendszer kialakítására és működtetésére is.
Bevételek
Kalkulációik szerint azonban a világ egyik legnézettebb sporteseménye 2,4 milliárd euró bevételt hozhat a konyhájukra. Ennek nagyjából 80 százalékát az olyan világmárkákkal kötött szponzorpénzek teszik ki, mint az Adidas, a Coca-Cola, az AliExpress, a Booking, a BYD, a Deutsche Telekom vagy a Lidl. Ugyanakkor a jegy- és vendéglátási bevételek is közel 400 millió eurót jelenthetnek.
Így végösszegben egy közel 1,7 miliárd eurós (670 miliárd forintos) tiszta profit kerekedhet ki az Eb végére.
Hogy jön ki belőle a szervező ország?
Ez a haszon ráadásul adómentes, ugyanis így egyeztek meg a német kormánnyal, akik ezzel 255 millió eurótól esnek el. A Deutsche Welle információi alapján az ország kormánya összesen 625 millió eurót fordít a torna megrendezésére, 260 millió eurót költenek a szurkolói zónák kialakítására, 165 millió eurót a stadionok felújítására, és 150 millió eurót a helyszínek biztonságának garantálására.