Egy fiatal amerikai pár, amelynek tagjai nemcsak egymásba, de az utazásba és a szabadságba is szerelmesek, úgy döntött, hogy üzletet csinál a hobbijából. Bejött nekik.


Előtted csak az országút, melletted a társad, oda mész, ahova akarsz, és lényegében a nyaralódban utazol. Biztosan sokan ábrándoztak már a lakókocsik romantikus világáról, a vele járó szabadságról. Seth és Scarlett Eskelund is így volt, ám ők átlépték az álmodozás határát, és hivatalosan is megkezdték lakóautó-életüket. Aztán kitaláltak rá egy bizniszt, megvalósították, és ma már többmillió forintot keresnek vele.

Krízisből új élet

A pár csak pár hónapig élvezte a lakókocsizás örömeit, amikor jött a COVID-19 híre. Lezárások, utazási korlátozások, a tervek teljes megsemmisülése. Azt tudták, hogy mindenképpen folytatni akarják ezt az életformát, illetve aktív részesei akarnak lenni a lakókocsi-közösségnek. A meglévő mellé vettek egy használt furgont, amit 20 nap alatt lakókocsivá alakítottak át. 3 hét múlva eladták, és megindultak Kanada felé, hogy ott töltsék a nyarat. Mire a határhoz értek, utolérte őket a lezárási hullám. Kezdtek kifutni a pénzükből, más bevételük pedig nem volt, így vettek egy újabb használt furgont, átalakították, majd 3 hét sem kellett hozzá, és azt is eladták. Így kezdődött.

Mi a titok?

Átlagosan naponta 12-18 órát dolgoznak ketten egy furgonon, így ha minden jól megy, akkor 20 nap alatt végeznek is egy átalakítással. Ezeket ne hagyományos lakóautókként képzeljük el, inkább Ford Transit jellegű furgonokat vásárolnak, és ezeket komfortosítják. Az árszabásuk körülbelül 10 és 30 millió forint között mozog, attól függően, hogy milyen felszereltségű autót kérnek a vevők. Az egyszerű hétvégi autótól az összkomfortos, zuhanyzós-főzőfülkés megoldásig minden megtalálható a repertoárjukban.

A sikerük legnagyobb titka az árszabásuk, ugyanis átlagosan csaknem 90 millió forintba kerülnek a hasonló autókkal foglalkozó cégek példányai, ami részben a vírusnak is „köszönhető": sokan belekóstoltak a lezárások következtében ebbe az életformába, így az árak 60-70 ezer dollárral magasabbak most, mint 2019-ben.

A másik előnyük az, hogy szinte semmit nem költenek reklámokra, ugyanis van egy 70 ezer feliratkozóval rendelkező YouTube csatornájuk, illetve egy 21 ezer követővel bíró Instagram oldaluk. A videóikból már reklámbevételeik is vannak, míg a megrendeléseket teljes mértékben organikusan, az Instagramról kapják. Nagyjából 2-3 hét, mire eladnak egy felújított példányt, és mire elkel, addigra már ott áll a garázsukban a következő használt járgány.

Seth és Scarlett Eskelund a BusinessInsider-nek elmondta, számukra nem a nyereség a lényeg, csupán szeretnének megélni a hobbijukból és valamit visszaadni a közösségnek is. Továbbá próbálnak valamit mindig belecsempészni az autókba a személyiségükből, így érzelmileg is invesztálnak a vállalkozásukba. Úgy tűnik, az üzleti stratégia, ugyanis egyre népszerűbbek, az ügyfelek szeretik őket, s egyre több megrendelést kapnak.

Friss

Fotó:123RF

Ez a srác 16 évesen jelezte, hogy ő lehet az új Mark Zuckerberg

Számos sikeres applikáció, fiatalság, megreformált húsipar, milliárdos vagyon. Mi lehet Ben Pasternak titka?

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!