Nagyott nőtt egy év alatt a magyar Spar forgalma

Tavaly majdnem 9 százalékkal növelte forgalmát a magyar Spar.


Az összforgalom megközelítette a 739 milliárd forintot, ami 8,7 százalékos bővülésnek felel meg éves összevetésben. A közel 9 százalékos növekedés meghaladja a tavalyi élelmiszer- és élelmiszer-jellegű kiskereskedelem 3 százalékos növekedését.

A társaságnak a múlt év utolsó napján 588 üzlete volt, amelyek összalapterülete megközelítette a 432 ezer négyzetmétert. A Sparnál a dolgozói létszám több mint 14 ezerre emelkedett, ez több mint 500 új munkatárs felvételét jelentette. Így az egy négyzetméterre jutó bevétel meghaladta az 1,7 millió forintot, az egy dolgozóra vetített forgalom pedig átlagosan majdnem 53 millió forintra rúgott- írja a Napi.hu a boltlánc online tájékoztatójának összefoglalójában.

Online-ban még messze vagyunk Amerikától

Az Spar - 2019-ben elindított - online boltja ma már 2 millió vásárlót ér el az országban. A keresletnövekedés miatt 2020-ban a cég 144-re növelte az online shopban tevékenykedő kollégái létszámát, és bővítette a kiszállítási idősávokat is.

A cég vezetője, Heiszler Gabriella, a Napi.hu-nak adott interjújában azt mondta:

A magyar vásárlók jelentős része továbbra is nagyon árérzékeny, a járvány okozta válság miatt pedig nagyon sokan kerültek a korábbinál kedvezőtlenebb jövedelmi helyzetbe. Hogy mást ne mondjak, a korábbi évekhez képest - amikor lendületben volt a kiskereskedelem - most sokkal többen keresik az akciós és alacsonyabb árkategóriájú termékeket. Ebben a helyzetben az áremelés nem járható út, szinte azonnal észlelhető lenne a piaci részesedés csökkenésén keresztül. Az árak esetében van még egy lényeges szempont: az euróárfolyam is nagyon komoly megterhelést jelent.


Ne hagyd ki!