Egy McDonald's étterem naplementében, a McDonald's logója látható az épületen, egy McDrive is van az étterem oldalában
A McDonald’s néhány hónapja teszt jelleggel növényi alapú burgerekkel bővítette kínálatát. Az eredmények minden várakozást felülmúltak, így hamarosan világszerte elterjedhet a beszédes nevű McPlant menü.


People lovin' it

A tesztprojekt tavaly novemberben indult, alig nyolc étterem részvételével. A Meki a Beyond Meat élelmiszeripari vállalattal közösen alkotta meg a 100%-ban növényi alapú burgereket, amelyek azonnal belopták magukat a vásárlók szívébe. A Piper Sandler befektetési bank elemzője, Michael Lavery számszerűsítette a sikert:

decemberben a részt vevő éttermek naponta átlagosan 70 darab vegaburgert értékesítettek, háromszor többet, mint amennyire korábban számítottak a szakértők.

Viszonyításképp egy McDonald’s étterem naponta átlagosan 110 Big Mac-et értékesít.

A sikereken felbuzdulva nem volt kétséges, hogy a gyorsétteremlánc más helyszíneken is bevezesse az új menüt. Február 14-én már nagyjából 600 étteremben lesz kapható a termék.

Lavery úgy véli, a vegaburgerek sikere garantált, azonban a bővüléssel jóval kisebb értékesítési számokra lehet számítani. Mint mondta, a tesztprojekt eredményeihez nagyban hozzájárult az exkluzivitás.

Mindenki jól jár

Az együttműködés a Beyond Meat számára is gyümölcsöző, Lavery szerint 75-100 millió dolláros bevételtöbblettel kalkulálhat a vállalat. Van azonban valami, ami a bevételeknél is fontosabb: az országos bevezetés remek lehetőséget kínál arra, hogy növelje márkaismertségét és megismertesse húspótló készítményeit a fogyasztókkal.

A Beyond Meat a Meki mellett a Pepsi bizalmát is elnyerte. Az üdítőgyártó közel egy éve jelentette be, hogy közös vállalkozást indítanak The PLANeT Partnership néven, hogy új, innovatív növényi alapú ételeket és italokat alkossanak. A közös cég bemutatkozó terméke, egy vegán szárított hústermék az idei év első felében kerül a boltokba.

A Wall Street-i brókerek a közelmúltban nem sok jót jósoltak a Beyond Meatnek, de minden jel arra utal, hogy korai volt lesajnálni a vállalatot.

The Conversation

Ne hagyd ki!