Nagy a titkolózás
A Bloomberg értesülései szerint a PLANeT első terméke egy vegán szárított hústermék lesz, egy úgynevezett növényi alapú jerky. A hírportálnak sikerült kiderítenie azt is, hogyan fog kinézni a termék és a csomagolása. Utóbbin látható, hogy a jerky szója-, glutén- és GMO-mentes, és adagonként 10 gramm növényi fehérjét tartalmaz.
A Beyond és a Pepsi nem kívánta kommentálni a híreket, de Ramon Laguarta, a Pepsi vezérigazgatója szeptemberben elmondta, hogy a 2022 elejére tervezik az első termék piacra dobását.
Sok a teendő
A két cég nincs egyszerű helyzetben, ugyanis rendkívül telített piacra akarnak belépni. Ettől függetlenül társulásuk minden bizonnyal mind a két fél számára gyümölcsöző lesz:
- az élelmiszeriparban viszonylag újoncnak számító Beyond Meat felhasználhatja a Pepsi termelési és marketingszakértelmét új termékei gyártására és népszerűsítésére,
- a Pepsi pedig a húspótlók egyik vezető előállítójával dolgozhat együtt, bővítheti érdekeltségeit a növényi alapú élelmiszerek ágazatában, illetve közelebb kerülhet fenntarthatósági és egészségügyi céljai eléréséhez
A The PLANeT Partnership vezérigazgatójának a Pepsi veteránját, Dan Moisant nevezték ki.
Bár a Beyond Meat szépen növekedett az elmúlt években, ráfér a cégre, hogy újabb sikereket érjen el. Az elmúlt 12 hónapban 54%-kal csökkent a részvényárfolyama, főleg azért, mert a Wall Street megkérdőjelezte növekedési kilátásait, és az ellátási láncban tapasztalt fennakadások is komoly problémákat okoztak.
A Pepsi részvényei viszont 23%-ot emelkedtek ugyanebben az időszakban, így piaci értéke meghaladta a 242 milliárd dollár, ami körülbelül 59-szerese a Beyondnak.