A Pfizer beárazta a vakcinát

A gyógyszertártó úgy számol, hogy idén a bevétele negyedét termeli meg a német partnerével, a BionTech-hel közösen kifejlesztett oltóanyag eladásaiból.


A 15 milliárd dolláros bevételi cél eléréséhez a Pfizer-nek idén mintegy kétmilliárd adag oltóanyagot kell legyártania és eljuttatnia a megrendelőkhöz, méghozzá a feszes határidők miatt igencsak felpörgetett tempóban.

A Reuters beszámolója szerint a cég tavaly, az év végéig bezárólag összesen 69 millió adag vakcinát szállított ki partnereinek, a legnagyobb tételt, 29 millió adagot az Egyesült Államok kapta. A hírügynökség azt is kiszámította, hogy a vállalatnak kétszeresére kell gyorsítania a tavalyi tempót, ha el akarja érni a 2021-re kitűzött célt.

A Pfizer idén 60 milliárd dollár körüli éves összbevételre számít, aminek 25 százaléka származhat a koronavírus-elleni vakcina eladásából. Összehasonlításképpen: Tavaly 42 milliárd dollár körül alakult a gyógyszergyártó bevétele. A vállalat legsikeresebb, tüdőgyulladás elleni oltóanyaga ebből 14 százalékkal részesedett.


Ne hagyd ki!