Mi az a konverziós ráta?
A konverziós ráta mutatja meg, hogy egy vizsgált időszakban mennyi látogatóból/ weboldalra étkezőből, mennyi vásárlót - vagy kívánt tevékenységet elvégzőt - tudtál realizálni felületeden. Például, ha egy hónap alatt 100 látogató érkezik az oldaladra, abból 98 nem vásárol, 2 igen, akkor a konverziós rátád 2%-os lesz az adott időszakra.
Mi számít jó értéknek?
A nemzetközi példák azt mutatják, hogy a 2-3%-os konverziós ráta az átlag. De természetesen minden vállalkozás célja, hogy ezt növelje, hiszen a drága marketingköltségen megszerzett látogatókat mindenki szeretné profittermelő vásárlóként viszontlátni a weboldalán.
Hogyan növelheted a konverziós rátát?
Legyen keresőoptimalizált/ SEO-zott a weboldalad!
Idetartozik a megfelelő kulcsszavak használata, hiszen fontos tisztában lenned azzal, hogy milyen keresőszavak beírása után jutnak el hozzád a vásárlóid, mire keres rá a célközönséged. A SEO az organikus találatok között elért helyezés javítását is takarja. Azaz: a weboldaladon olyan fejlesztések mennek végbe, melyeknek köszönhetően több látogató érkezik a keresőoldalakon (pl. Google, Yahoo!, Bing stb.) keresztül. Egy keresőoptimalizált honlap „ingyen” hozza a látogatókat, így mindenképp érdemes ezt a fejlesztést elvégezni!
Gyűjts elkötelezett követőket, hírlevélfeliratkozókat!
A közösségi média-jelenlét és a hírlevélfeliratkoztatás ma már az online marketing alapjai. Ezek mellett e-mail listádat is folyamatosan bővítheted, és követőid bázisát is növelheted, hogy minél több emberhez eljuss a célközönségedből.
Influenszerek?
Bizony! Egyre többen követik a „véleményvezéreket” itthon is, a kisebb mikroinfluenszerek akár termékért/szolgáltatásért cserébe is szívesen posztolnak véleményt – a kipróbálást követően. Sőt kérheted azt is tőlük, hogy a SEO-kulcsszavaidat is foglalják bele a közzétett szövegükbe. Fontos, hogy a megfelelő influenszerek kiválasztásánál tartsd szem előtt, hogy az ő közönségük releváns legyen a te célközönségedhez viszonyítva.
Alkalmazzunk kuponokat!
Meglévő követőid, vásárlóid hűségét is jutalmazhatod egy-egy jól célzott kupon kiküldésével, de egy akció keretében bizony új vásárlók szerzésére is bevetheted ezt a közkedvelt megoldást. Egy kupon szólhat valamilyen százalékos kedvezményről, esetleg ingyenes kiszállításról vagy ajándéktermékről is.
Legyél jelen, posztolj rendszeresen!
A közösségi média folyamatos, aktív jelenlétet igényel, hogy követőid sokszor lássák márkádat. Természetesen a minőségi tartalmak előállítása is igen fontos, igyekezz izgalmas, informatív, figyelemfelkeltő, értékadó posztokat készíteni, melyek fenntartják közönséged érdeklődését.
Tipp: ha ez a feladat már túl sok időt igényel vagy nem mozogsz olyan otthonosan a közösségi média-platformokon, akkor eredményesen ki tudod szervezni
Építs a korábbi ügyfélvéleményekre!
Nincs is értékesebb és vonzóbb marketingeszköz, mint a korábbi ügyfelek/vásárlók véleménye. Ez segíthet a még bizonytalan vásárlók meggyőzésében. Weboldaladon mindenképp helyezz el jól látható helyen ilyen visszajelzéseket – ezt megteheted szöveges, de akár videós formátumban is.
Legyen gyors és mobilnézetre is optimalizált az oldalad!
Egy lassan betöltődő oldallal rengeteg érdeklődőt veszíthetsz, de ugyanez vonatkozik a mobilos megjelenésre nem optimalizált oldalakra is. Nagyon sokan szinte már csak telefonon böngésznek, ezért el is várják, hogy magas szintű ügyfélélményben legyen részük a kisebb képernyőn is!
A fenti tippek megfogadása sokat segíthet abban, hogy az oldaladra érkezőkből nagyobb számban váljanak vásárlók, javuljon a konverziós ráta. Természetesen ezek végrehajtása sok időt és energiát vesz igénybe, de hosszú távon mindenképp kifizetődő. Ráadásul nem kell mindent egyszerre elvégezni, építkezz lassan, a minőséget és az eredményeket szem előtt tartva!