Félelem a vírustól, félelem a pénztelenségtől

A GKI fogyasztói bizalmi index a januári 5,5 pontos emelkedést követően februárban 1,1 ponttal csökkent, mínusz 34,9 pontra - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.



A csökkenéssel a mutató a mélypontot jelentő (tavaly) áprilisi zuhanásának még 40 százalékát sem dolgozta le, a februári érték jóval elmarad a válság óta elért júliusi csúcsától, ami mínusz 26,9 pont.

A lakosság a pénzügyi helyzetét és megtakarítási lehetőségét rosszabbnak, a munkanélküliséget és a magyar gazdaság helyzetét viszont jobbnak látta, mint januárban. A fogyasztók tehát saját pénzügyi helyzetüket az előző hónaphoz képest romlónak tartották.

A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése január után februárban is javult. Áprilisban a munkanélküliségtől való félelem a legnagyobb mértékben erősödött, a nyári javulást ősztől a félelem újabb terjedése követte. Ez februárban csökkent (ennek tényleg örülhetünk), de így is csak jóval az átlag alatti mértékben mérséklődött áprilisi megugrásához képest (ennek már kevésbé).

Nem most fogunk kocsit meg lapostévét venni

A lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességét januárban jelentősen javulónak érezte, ez azonban most februárban az őszre jellemző szint alá esett. Erősödtek az inflációs várakozások, bár nem érték el a decemberi szintet. Erősen romlónak érezte a lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét. Januárban még személyesen kereste meg a gazdaságkutató a válaszadókat, februárban megint vissza kellett állnia online üzemmódba.

Ne hagyd ki!