Szombaton éjjel véget ér az egyhónapos átfogó karbantartás a Nyugatiban. Július 18-ától, vasárnaptól – a veresegyházi vonal kivételével – visszaáll a karbantartás előtti forgalmi rend, a munkák ideje alatt más budapesti állomásokra átirányított vonatok visszatérnek a Nyugatiba.


Az éves szinten – a járványhelyzet időszakát leszámítva – mintegy 18 millió utast fogadó, 144 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt halaszthatatlan volt a pályahálózatának átfogó karbantartása az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciója mellett.

Javították a felsővezetéki hálózatot és a vágányokat, váltókat, talpfákat cseréltek, megújult az utastájékoztatás, megkezdődött az akadálymentesítés kiépítése. Korszerűsítették a biztosítóberendezéseket, több mint három kilométer vágányt építettek át, vágánycserét végeztek mintegy 1600 méteren. A felsővezeték-hálózaton több mint 5 kilométeren cserélték a kereszttartókat és az azok alatti, 4200 darab iránysodronyt, 1400 darab porcelán szigetelő helyett pedig kompozit szigetelőket építettek be. Ezek eredményeként javul a berendezések működése, jelentősen csökkenhet a meghibásodások, az üzemzavarok száma. Az elvégzett munkáknak köszönhetően megelőzhető a sebességkorlátozások bevezetése. A munkálatok jelentős mértékben javítják a pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint összességében a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát.

Korszerűsítették a hangos utastájékoztatási rendszert, valamint a tájékoztatótáblákat, két nagy táblás – Keleti pályaudvarihoz hasonló – LED falat telepítettek. A peronok aszfaltburkolatát 16 400 négyzetméteren cserélték. Rendbe tették a lépcsőlejárók mellvédfalának márványburkolatát, valamint a 11. és 12. vágány közötti két lépcsőlejárót. Új és felújított padokat, szemeteseket helyeztek a peronokra és a csarnokba. A csarnok tetőfelújítása augusztus végéig tart, a teljes tetőszerkezet átépítése pedig 2022. második negyedévében fejeződhet be a tervek szerint.

Az akadálymentesítés részeként – egy brüsszeli metróvonal és néhány olasz állomás után – Európában az elsők között a Nyugatiban megkezdődött a vak és gyengénlátó utasok részére okos taktilis vezető- és veszélyjelző sávok kialakítása.

Rekord

A pályaudvar tetőfelújítása során felépített állványzat után ismét megdőlt egy rekord a Nyugatiban. Ennyi idő – az átfogó karbantartás egy hónapja – alatt, ilyen összetett, szinte minden szakmát felölelő vágányzár még nem volt. A MÁV és leányvállalata, a MÁV FKG saját munkavállalói és számtalan külsős szakértő, szakember, összesen több mint hatszázan, a szélsőséges meleg ellenére fegyelmezetten, az ütemtervek szerint végezték munkájukat. Az új tetőt pedig letesztelte a természet. A néhány napja hirtelen lehullott nagymennyiségű csapadék nem tudott kifogni rajta, a csarnok mindenhol száraz maradt belül.


The Conversation

Friss

Fotó:123RF

A prémiumkategóriás elektromos autózás már nem utópia

Az elektromos autózás forradalmát jelzi, hogy egyre több prémium autógyártó jelenik meg különböző méretű modellekkel a piacon. Gyorsan növekvő szegmensről beszélhetünk, amelynek úttörője az amerikai Tesla volt. Összegyűjtöttük azokat a már kapható e- autó modelleket, amelyek joggal szerepelhetnek a prémium kategóriában.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: pixabay.com

Szép pénzt remél műkincsei digitalizálásától a világhírű  múzeum

Az Ermitázs műkincsei augusztus végén nem helyettesíthető tokenek (NFT) formájában kerülnek értékesítésre a Binance piacterén.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A Facebook, ahogyan eddig ismertük, pár év múlva megszűnhet létezni

Mark Zuckerberg igen tartalmas interjút adott a The Verge-nek, amelyből iderült, mit tervez a Facebookkal. Elöljáróban csak annyit mondunk: metaverzum.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!