A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara álláspontja szerint most inkább segíteni, és nem büntetni kellene a legkiszolgáltatottabb helyzetben lévő vállalkozásokat.



A Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Adó Főosztályának HIPA adóelőleg-behajtási intézkedései megerősítették, hogy a turizmusban és vendéglátásban tevékenykedő budapesti mikro-, kis- és középvállalatok helyzete kritikus. Nagy Elek, a BKIK elnöke nyílt levélben kért segítséget a főpolgármestertől és a kormány gazdaságért felelős embereitől. Levelében végrehajtási moratóriumot kért év végéig a HIPA fizetésekre és egyéb adónemekre.

Mit sérelmez a BKIK?

Amint megérkezett a novembertől négy hónapra megítélt, egyösszegű bértámogatás a budapesti vendéglátósokhoz, a fővárosi önkormányzat több munkaadó cég számlájáról százezres, milliós nagyságrendű összegeket emelt le - írta a Magyar Nemzet. Az érintettek a vírus miatt töredékére zuhant tavalyi forgalom láttán az ősszel azt kérték a fővárostól, hogy az iparűzési adóelőleget ne a 2019-es rekordforgalom alapján szedjék be. A lap értesülései szerint ez mégis megtörtént.

Nagy Elek javaslata ezt a gyakorlatot szüntetné meg. A lehetőséggel azok a vállalkozások élhetnének, amelyek a 485/2020. (XI. 10.) és 571/2020. (XII. 9.) Kormányrendeletekben feltüntetett TEÁOR számok szerint szerepelnek.

Íme, a lista

  • 1. Éttermi, mozgó vendéglátás (TEÁOR 5610)
  • 2. Rendezvényi étkeztetés (TEÁOR 5621)
  • 3. Italszolgáltatás (TEÁOR 5630)
  • 4. Filmvetítés (TEÁOR 5914)
  • 5. Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése (TEÁOR 8230)
  • 6. Sport és szabadidős képzés (TEÁOR 8551)
  • 7. Előadó-művészet (TEÁOR 9001)
  • 8. Előadó-művészetet kiegészítő (TEÁOR 9002)
  • 9. Művészeti létesítmények működtetése (TEÁOR 9004)
  • 10. Múzeumi tevékenység (TEÁOR 9102)
  • 11. Növény-, állatkert, természetvédelmi terület működtetése (TEÁOR 9104)
  • 12. Sportlétesítmény működtetése (TEÁOR 9311)
  • 13. Sportegyesületi tevékenységet (TEÁOR 9312),
  • 14. Testedzési szolgáltatás (TEÁOR 9313)
  • 15. Egyéb sporttevékenység (TEÁOR 9319)
  • 16. Vidámparki, szórakoztatóparki (TEÁOR 9321)
  • 17. Fizikai közérzetet javító szolgáltatás (TEÁOR 9604)
  • 18. M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység (TEÁOR 9329),
  • 19. Szállodai szolgáltatás (TEÁOR 5510)
  • 20. Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás (TEÁOR 5520)
  • 21. Kempingszolgáltatás (TEÁOR 5530)
  • 22. Egyéb szálláshely szolgáltatás (TEÁOR 5590)
  • 23. Utazásközvetítés (TEÁOR 7911)
  • 24. Utazásszervezés (TEÁOR 7912)
  • 25. M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás (TEÁOR 4939)

További támogatások

A vállalkozásoktól beérkezett igények alapján a támogatásra jogosultak listáját a BKIK kiegészítené az idegenvezetőkkel (TEÁOR 7990) és a taxis személyszállítókkal (TEÁOR 4932).

A kamara nyílt szolidaritási pénzalapot indított annak érdekében, hogy segítséget nyújtson a legnehezebb helyzetbe került vállalkozásoknak. Ezt 75 millió forintos kezdőösszeggel indította el. Olyan sikeres lett a kezdeményezés (bár még csak kezdeti fázisban van), hogy már érkeztek felajánlások más vállalkozásoktól is.

A kamara számításai szerint körülbelül 15 000 budapesti vállalkozás került abba a helyzetbe, hogy nem tudja befizetni a kiszabott adókat, ezzel veszélybe sodorva több tízezer munkahelyet.

A kormány korábban már enyhített a HIPA-fizetés mértékén és szabályain Az erről szóló tudnivalókat és a legfontosabb részleteket ITT találod.

The Conversation

Friss

Elon Musk dolgozóinak megszabták, mit mondhatnak a főnökről

Elon Musk vállalata, a The Boring Company megtiltotta a sofőrjeinek, hogy negatív fényben tüntessék fel az üzletembert. Sőt, a dolgozóknak egy komplett forgatókönyvet is be kell magolniuk, hogy minden kérdésre felkészüljenek-adta hírül a TechCrunch.

A Boring Company portfóliója alapvetően egyszerű termékekből áll. A cég alagutakat fúr és értékesít. Ezek célja csak a megrendelőtől függ. Például földalatti gyalogos és kerékpár (alag)utakat lehet a cégtől rendelni, de a vállalat akár hajókonténerek szállítására alkalmas alagutakat is készít. A cég fő terméke a „Loop". Ez egy olyan alagút, amelyben Teslák szállítanak embereket a különböző állomások között. Egy autó egyszerre maximum öt embert szállíthat: a sofőrt, aki a Boring Company alkalmazottja, és négy utast. Elon Musk cége az első loop-ot alig több, mint egy hónapja adta át Las Vegas-ban. A közel 3 kilométeres alagút nagyjából 1 év alatt készült el, 47 millió dollárból (13,4 milliárd forint). Az alagút és a Teslák segítségével az állomások közötti, jellemzően 45 perces utak 2-3 percre csökkenthetők. A TechCrunch a napokban kiderítette, hogy a sofőröknek egyfajta forgatókönyvet kell követniük munkájuk során Elon Musk védelme érdekében. Hogy ez mit is jelent pontosan? Megszabták, hogy bizonyos kérdésekre milyen válaszokat adhatnak.

Minden szép és jó

Az a feladatod, hogy biztonságos utazást biztosíts az utasoknak, nem pedig az, hogy szórakoztasd őket. Minimalizáld a beszélgetést, és koncentrálj az útra.

-olvasható a Boring Company utazási forgatókönyvében, amelyet a TechCrunch hivatalos úton szerzett meg.

Elon Musk nagyon népszerű manapság, éppen ezért a vállalat nem szeretné, ha az alkalmazottak negatív fényben tüntetnék fel őt. Legalábbis a szkriptből erre lehet következtetni. A forgatókönyv egyértelmű utasításokat ad a sofőröknek, hogy mindenáron kerüljék az üzletemberrel kapcsolatos kérdéseket. Szemezgessünk még a dokumentumból!

Ez a kérdéskategória (minden, ami Musk-al kapcsolatos) rendkívül gyakori és rendkívül érzékeny téma. Az utasok rajongása az alapítónk iránt elkerülhetetlen, a hozzá köthető kérdések dominálhatják a beszélgetést. Legyen a lehető legrövidebb, és tegyen meg mindent, hogy leállítsa a beszélgetést. Ha az utasok továbbra is erőltetik a témát, udvariasan közölje:" Sajnálom, de tényleg nem tudok mit hozzáfűzni" majd váltson témát.

A vállalat az erőszakosabb utasokra is felkészült. Ha tovább kérdezgetik a sofőrt, hogy milyen vezető Musk, illetve, hogy szeret-e neki dolgozni, az alábbi választ kell adnia:

Természetesen, ő egy nagyszerű vezető. Mindannyiunkat arra motivál, hogy remek munkát végezzünk!

Na de mi van akkor, ha az utasok rákérdeznek Elon Musk Twitteres ámokfutásaira?

Elon közszereplő. Azért vagyunk itt, hogy fantasztikus utazási élményt nyújtsunk!

Igaz, amit az újságok írnak róla? Udvariatlan főnök? Füvezik? Nem engedi, hogy az alkalmazottak szabadságra menjenek?

Nem olvastam ezeket a cikkeket, de nekem más tapasztalataim vannak vele kapcsolatban.

Mióta dolgozol a cégnél?

Elég ideje ahhoz, hogy úgy ismerjem az alagutakat, mint a tenyeremet!

Mennyi baleset köthető a rendszerhez?

Ez egy nagyon biztonságos rendszer.

Nos, nagyjából így néz ki a Boring Company valós idejű, hónapokig, évekig tartó, élőszereplős „filmjének" forgatókönyve.

Vannak bajok

Musk azon dolgozik, hogy minél több városban létrehozzon egy loop-ot, azonban a szakemberek egyáltalán nem biztosak abban, hogy ez jó üzlet. A Boring Company úgy érvel a technológiája mellett, hogy olcsóbban és gyorsabban tud alagutakat kialakítani, mint a hagyományos alagútfúró vállalatok. Ráadásul a loop a felszíni forgalmat is csökkenti. Egy hagyományos alagút, például egy metró esetében mérföldenként 1 milliárd dollárba kerül. Legalábbis a cég honlapja szerint. Ezzel szemben a Boring Company ugyanezt 30 millió dollárból kihozza. Elviekben. Sokan azonban kételkednek Musk szavaiban.

Jian Zhao építőmérnök-professzor, aki mellesleg az alagútfúrás szakértője, nem igazán látja, hogyan valósítaná meg Elon Musk az ígéreteit. A professzor szerint a cég technológiája semmi újdonságot nem adott a világnak, így szkeptikus a vállalat terveivel kapcsolatban.

Továbbá az utasok alig néhány nappal a Vegas-i loop átadása után máris komoly kritikákkal illették a projektet. Sokan arra panaszkodtak, hogy az egymást követő Teslák feltorlódnak, így a beígért pár perces utazás nem valósul meg. Ráadásul egyszerre csak 4 ember utazhat egy autóban. Lehet, hogy a metró drágább, de ott egy fuvarral több száz ember eljuthat a célállomásáig.

Kikötött a világ leghíresebb konténerhajója, sokba fájt a Szuezi kaland

Az Ever Given konténerhajó közel négy hónapnyi késés után végre kikötött Rotterdamban.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kockás papír helyett vali.hu, így pörgetnék föl a hazai digitalizációt

A digitalizáció erősítéséről tárgyalt a Nemzeti Versenyképességi Tanács, a testület négy területen javasol intézkedéseket a kormánynak - közölte a pénzügyminiszter a közösségi oldalán.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!