Opel, Suzuki és társai: így változtak a biztosítási díjak
Rákapcsolt az Opel
Fotó: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Opel, Suzuki és társai: így változtak a biztosítási díjak

A kötelező felelősségbiztosítás éves átlagdíja 3 százalékkal, 59 329 forintra nőtt, míg a casco díja 20 százalékkal 171 898 forintra - közölte a legnagyobb magyarországi alkuszcég a Vezess.hu szakportál megkeresésére. Hogy néznek ki az összegek autómárkánként?


Ha a trendeket nézzük, akkor kgfb-ben a Suzukik átlagdíja minimálisan (0,2 százalékkal) csökkent, a Toyotáé 3,5, a Daciáé 2,8 százalékkal drágult. Az Opeleké 1,5 százalékkal nőtt, a Fordoké szinten maradt - írja a Netrisk adatai alapján az autós szakportál.

Így néz ki a kgfb átlagdíj márkánként (éves átlagdíj forintban):

Suzuki46 773
Dacia46 910
Toyota56 568
Opel59 789
Ford64 909

Cascóban brutális áremelkedés

Nagy volt az áremelkedés cascóban. Átlagdíjban a Dacia 33, a Suzuki 25, a Ford 24 százalékkal drágult. “A casco díjának emelkedése mögött a szervízköltségek emelkedése áll” – mondta a portál megkeresésére Besnyő Márton ügyvezető.

Így néz ki a casco átlagdíj márkánként (éves átlagdíj forintban):

Dacia104 874
Opel116 196
Suzuki120 515
Toyota158 181
Ford165 649

Így kíméld az autódat

Korábban a szakportál arról írt cikket,cikket, hogyan lehet megkímélni az autót, hogy kevesebbet költsünk szervizre költeni. És ezek egyike sem kerül egy fillérbe sem, csak egy kis odafigyelésbe. Például érdemes kerülni a piros lámpánál benyomott kuplungpedállal várakozást, ami a kinyomócsapágyat terheli a szükségesnél jobban. Sok ember rossz szokása, hogy menet közben is rajta tartja a lábát a kuplungpedálon, ami szintén rövidíti a kuplung csereciklusát. Vagy: Kézi váltós autónál több okból is érdemes benyomott kuplungpedállal indítani. Melegíteni még télen sem érdemes a motort, sokkal hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, ha elindulsz és egy ideig kíméletesen közlekedsz vele.


Ne hagyd ki!