Néhány ötlet a Vezess.hu oldaltól, amikkel az autós kevesebbet fog szervizre költeni. És ezek egyike sem kerül egy fillérbe sem, csak egy kis odafigyelésbe.
Szinte minden extrém futásteljesítmény mögött értő vezető és rendszeres karbantartás áll a háttérben - írja a Vezess.hu. Íme néhány tanács a portáltól.
Klíma
Új autónál a negyedik, ötödik év táján keressünk fel egy klímást, aki ellenőrzi a rendszer tömítettségét, a benne lévő gázmennyiséget és a rendszerben lévő olajat is. Ha pedig csökken a hűtés hatékonysága, akkor még hamarabb.
Kuplung
Érdemes kerülni a piros lámpánál benyomott kuplungpedállal várakozást, ami a kinyomócsapágyat terheli a szükségesnél jobban. Sok ember rossz szokása, hogy menet közben is rajta tartja a lábát a kuplungpedálon, ami szintén rövidíti a kuplung csereciklusát.
Motorindítás
Kézi váltós autónál több okból is érdemes benyomott kuplungpedállal indítani. Melegíteni még télen sem érdemes a motort, sokkal hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, ha elindulsz és egy ideig kíméletesen közlekedsz vele.
Leállítás
Az indításhoz hasonlóan a leállítást is praktikus benyomott kuplungpedállal végezni. Főleg a nagyobb dízelmotorok állnak meg egy nagy döccenéssel, ami a szintén költségesen cserélhető kettőstömegű lendkereket viseli meg.
Nagyot drágult a casco
Ha pedig kár éri az autót: Augusztusban írtunk arról, hogy 22 százalékkal drágult a casco díja egy év alatt a Netrisk adatai szerint: az idei első félévben 170 700 forint volt az átlag. De ez a drágulás sem riasztja el az ügyfeleket, a tavaly ilyenkorinál 11 százalékkal több cascoszerződést kötöttek idén január és június között. Ennek a cég szerint az lehet az oka, hogy az autók ára és a javítás díja is akkorát nőtt, hogy még így is sokan úgy számolnak, megéri a kockázataikat csökkenteni.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) ellenben csak 1 százalékkal lett drágább tavaly óta, ez most a Netrisknél átlagosan 58 900 forint.