665 lóerővel újult meg az Aston Martin Vantage
Aston Martin

665 lóerővel újult meg az Aston Martin Vantage

A 2025-ös Aston Martin Vantage egyszerre vadállat és műtárgy. A megújult brit sportautó AMG-eredetű, de továbbfejlesztett V8-as motorja mellé analóg élményvilágot és klasszikus eleganciát kínál. Jórészt kézzel gyártják, alapára 90 millió forint, de extrákkal együtt bőven 100 millió fölött kell kicsengetni érte.


Az Aston Martin új Vantage modellje nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy újraértelmezze a modern sportautó fogalmát – mindenféle hibrid vagy elektromos rásegítés nélkül. A 2025-ös modellévre teljesen megújított kupé 665 lóerős V8-as motorja a Mercedes-AMG-től érkezik, de az angolok tovább finomították: most erősebb, mint az eredeti AMG GT. A Vantage ezzel egy szűkülő klubhoz tartozik, amelyik még tisztán belső égésű motorral és analóg vezetési élménnyel csábít - derül ki a Vezess.hu cikkéből.

Igazán és nagyon extra minden ízében

A kívül-belül újragondolt Vantage külseje minden kétséget kizáróan sportautó: széles, lapos és agresszív. A karosszéria 30 milliméterrel lett szélesebb, a levegőbeömlők és a légterelő elemek pedig nemcsak látványosak, de funkcionálisak is.

Belül eltűntek a korábbi, Mercedesből örökölt belső elemek: saját fejlesztésű, minőségi kabin fogad, bőrillatú utastérrel és igényes érintőgombokkal. A váltó, az üzemmódválasztó vagy a sportülések működése mind-mind a vezetés élvezetének átélésére lett kihegyezve.

Még a féknyergek színe is választható, ha a fekete túl szimpla volna: a lime-zöldtől az F1-es versenycsapat türkizes zöldjén át vörösig és kékig terjed a választék. 10,25” átmérőjű érintőképernyő és sok rendes nyomógomb, kapcsoló van a belső térben.

És milyen a vezetési élmény? Veszett gyors. A 665 lóerős biturbó V8 3,5 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a hátsókerék-meghajtású, 8 fokozatú automata váltós autót. A végsebesség 325 km/óra, a nyomaték 800 Nm. A turbók maximális fordulatszáma 176 000/perc.

Az új Vantage nem hibrid, nem digitális show, hanem egy kifinomult, mégis nyers sportkocsi, ami mesterien ötvözi a modern technológiát a klasszikus autózás élményével. Ebben a világban, ahol minden elektromos és digitális, a Vantage úgy hat, mint egy üdítően régimódi, de veszettül hatékony műalkotás.

Volante és Valhalla

Nemrég elkészült az Aston Martin Vanquish vászontetős verziója is. A Vanquish Volante közel 900 lóerős, 345 km/h-s végsebességgel. 5,2 literes, V12-es turbómotorja 835 lóerőt ad le 6500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka kerek 1000 Nm, amit 2500 és 5000/perc között élvezhetünk. Az autó 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ami mindössze egy tizeddel lassabb a kupénál – ez leginkább annak köszönhető, hogy mindössze 26 kilóval nehezebb (szárazon 1,8 tonna) a kabrió a kemény tetős verziónál. A végsebesség mindkét modellnél ugyanannyi, 345 km/óra.

Decemberben írtuk, hogy elkészült a Valhalla sorozatgyártásra szánt változata. Ez az Aston Martin első plugin hibridje. A Valhalla motorja 4 literes biturbó V8-as egység, teljesítménye 828 lóerő. Ehhez hozzájön még a triplamotoros plugin hibrid rendszer produkciója, a végeredmény pedig 1079 lóerő, illetve 1100 Nm. A 2,5 másodperces 0–100-as gyorsulású sportkocsi végsebessége 350 km/h. Elektromos módban csak az első kerekek hajtottak, ez esetben maximum 140-es tempóval legfeljebb 14 kilométert képes megtenni. Az autó mindössze 1655 kilogramm. 999 darabot terveznek gyártani a kocsiból

Ne hagyd ki!