Az e-autók piacának bővülése lelassult, e miatt veszélybe került az Audi elektromos zászlóshajóját gyártó üzem működése. A Q8 e-tron jövője is több mint bizonytalan.
Harminchat éve nem zárt be egyetlen gyártólétesítményt sem a VW-csoport, ám ennek most vége szakadhat: az Audi brüsszeli üzeme ugyanis kezdi elveszíteni a létjogosultságát, írja a vezess.hu.
A gyár egyetlen terméke a 2018-ban bevezetett Audi Q8 E-tron (eredetileg Audi e-tron), amelyből tavaly 50 ezer darabot gyártottak Brüsszelben. Miután azonban a drága villanyautó (a modell magyarországi alapára teljesítményszinttől, karosszéria-változattól és felszereltségtől függően 31 – 42 millió Ft) iránti kereslet idén akadozva indult, a vállalat radikális lépésre készül.
Július 9-én bejelentették, hogy már kiszámították az 1949 óta működő brüsszeli gyár bezárásával vagy profilváltásával járó költségeket, amelyek akár 2,6 milliárd euróra is rúghatnak. A brüsszeli üzem a világ első szénsemlegesen működő, sorozatgyártásra alkalmas üzeme a prémium szegmensben, ugyanakkor bővítése és átalakítása nehézkes a város közelsége miatt.
A brüsszeli üzemet az év elején alkatrészhiány miatt két hétre le kellett állítani. Ez a kiesés is hozzájárult ahhoz, hogy a Volkswagen-csoport az év első negyedévében a tervezettnél 20%-kal alacsonyabb üzemi nyereséget realizált. Az Audi egyébként magának a Q8 e-tron modellnek a kivezetését is fontolgatja, ez már 2025-ben meg is történhet. A hivatalos magyarázat szerint a márka újabb villanyautói miatt csökkent a kereslet a elektromos crossover iránt.