Az Audi bemutatta elektromos terepjáró-tanulmányának részleteit. Az Q6 E-Tron Offroad Concept nemcsak a formatervezés, hanem a műszaki paraméterek terén is új szintet képvisel, olyan megoldásokkal, amelyek a jövő offroad autóinak fejlesztési irányait jelölhetik ki.
Audi
A múlt heti beharangozó után az Audi részletes adatokat közölt az Q6 E-Tron Offroad Concept tanulmányról, amely extrém terepképességekkel és forradalmi technológiákkal lepte meg az autós világot - számolt be a Vezess.hu.
A jármű egyik legkiemelkedőbb újdonsága a portálhidas hajtásrendszer, amelyet eddig főként speciális munkagépeknél alkalmaztak. Ez a rendszer a kerékagyba integrált áttétel segítségével drasztikusan megnöveli a szabad hasmagasságot, így az autó akár 384 mm-es akadályok felett is képes átgurulni – ez több mint 16 centiméterrel magasabb, mint az alapmodell legnagyobb hasmagassága.
45 fokos emelkedő is simán elindul
Az SQ6 e-tron hajtásláncára épülő koncepció autó két villanymotorral rendelkezik, amelyek összesen 380 kW (517 lóerő) rendszerteljesítményt nyújtanak. A portálhidas megoldás révén az autó kerékre jutó maximális forgatónyomatéka elképesztő, 13 400 Nm. Ez lehetővé teszi, hogy akár 100 százalékos, azaz 45°-os emelkedőn is könnyedén elinduljon. Bár a végsebesség 175 km/órára korlátozódott, egy ilyen terepre optimalizált járműnél ez még mindig bőven elégséges.
A portálhíd alkalmazása nemcsak a hasmagasság növekedésével járt, hanem a nyomtáv szélesítését is szükségessé tette – az autó szélessége oldalanként 125 mm-rel nőtt. Ez a megoldás tovább javítja a terepjáró stabilitását és kezelhetőségét a legmostohább körülmények között is.
Az Audinál nem zárják ki, hogy a Q6 E-Tron Offroad Concept túlmutat a tanulmányautó státuszon. Az ügyfelek reakcióit vizsgálva döntenek majd a jövőbeli sorozatgyártásról.
Nehéz hónapok és évek
Mindazonáltal a gyártó nehéz hónapokon van túl: mint arról novemberben beszámoltunk, 11 százalékkal kevesebb autót állítottak elő, és bezuhant a profit is. Győrben viszont nem csökkent a gyártás, és egy luxusmárkájuk hasít.
A legnagyobb visszaesés a teljesen elektromos járművek gyártásában mutatkozott, amely 24,7 százalékkal csökkent, míg a plug-in hibrid járművek termelése 4,8 százalékkal növekedett. Az Audi márkacsoportban egyedül a Lamborghini tudott növekedést elérni, és 30,4 százalékkal növelte gyártását az előző évhez képest. A cég beszámolója szerint az Audi 1,251 millió autót szállított le világszerte, ami 10,9 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. Az idei harmadik negyedéves működési eredmény 106 millió euró lett, 91 százalékkal alacsonyabb a 2023 harmadik negyedévi 1178 millió eurónál.