Nagyobb és sportosabb lett az új Audi A5-ös, amelyet most mutatott be a német autógyártó. Az új A5 a típusnevek átnevezése miatt a korábbi A4-es osztálynak felel meg. 17,7 millió forintnak megfelelő eurótól lesz novembertől megvásárolható.
Az Audinál a páros számú típusneveket (mint A2, A4 és A6) mostantól a tisztán elektromos modellek kapják, a páratlan számok pedig a belső égésű motorokat jelölik. Az Audi A4 nem maradhatott tehát A4, így kapta az A5 nevet.
Elődjénél szélesebb és hosszabb, miközben az alapfelszereltség is bővült. Ennek eredménye, hogy a modell inkább a felső-középkategóriába sorolható a gyártó szerint. Az autó négy változatban lesz elérhető: ezek az A5, az A5 Avant (azaz kombi), valamint a sportosabb S5 és S5 Avant - írja a Totalcar.
150 lóerőtől indul
Az új Audi A5 alapmotorja egy 2 literes, változó geometriás turbóval felszerelt TFSI 150 lóerővel, de némi felárért ugyanez a motor 204 lóerős kivitelben is elérhető. A dízelmotorok kedvelőinek ott a szintén 2 literes, 204 lóerős TDI, ami 1750 és 3250 közötti fordulaton 400 Nm nyomatékot termel. A legizgalmasabb motoropció a 3 literes V6 TFSI 367 lóerővel, amely az S5 modellek kiváltsága. Az utóbbi két motor működését az Audi MHEV plus 48 voltos hibrid technológiája is segíti, így csökken a fogyasztás, miközben nő a teljesítmény.
Az új Audi A5 értékesítése novemberben kezdődik, – az alapmotoros szedán kivitel esetében – 45 200 eurós, azaz 17,7 millió forintos alapáron.
Itt vannak már az Audi legerősebb divatterepjárói
Néhány napja számoltunk be arról, hogy már Magyarországon is megvásárolható az Audi nemrégiben leleplezett Q8-as csúcsmodelljei, a felfrissített RS Q8-as, és a vadonatúj RS Q8 performance.
Az RS Q8 lágyhibrid technikával kiegészített 4 literes biturbó V8-as benzinmotorja 600 lóerőt és 800 Nm-t szabadít rá a négy kerékre, ami 3,8 másodperces 0–100-as gyorsulást tesz lehetővé. A végsebesség 250 km/h-ra van korlátozva, de felár ellenében 280, illetve 305 km/h magasságáig is gyorsulhat a sportos divatterepjáró.A vadonatúj RS Q8 performance hasonló hajtáslánca 640 lóerőt és 850 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére, és ideális esetben akár 3,6 másodperc alatt letudható vele egy 0–100-as sprint. Az extra teljesítményt részben egy új fejlesztésű, könnyebb, kisebb ellenállású kipufogórendszernek köszönheti a sportmodell.