Júniusban az EU-ban 4,3 százalékkal, 1,9 millióra nőttek az újautóeladások, ami a legnagyobb havi növekedés idén. Az európaiak a legtöbbet továbbra is benzines autóból veszik. Magyarországon a hibrid vezet. Az állami támogatás miatt nálunk az EU-ban legnagyobbat ugrottak az elektromosautó-eladások.
Az eladások 34,4 százalékát tették ki a benzines, 29,5 százalékát a hibrid, 14,4 százalékát az elektromos 12,7 százalékát a dízeles, 6 százalékát a plugin hibrides autók - írja a Portfolio.
Ha a trendeket nézzük, a benzines tartja arányát, a hibrid népszerűsége nő, a dízelesé enyhén csökken. Az elektromos autók 2018 óta tartó folyamatos térnyerése után először csökkent az értékesítésen belüli részarányuk.
Magyarországon a hibrid hasít
Az év első 6 hónapjában 11,9 százalékkal több új autó talált gazdára itthon, összesen 63 337 darab, így az első félévben az EU-s országok közül Magyarországon nőttek a 6. legnagyobb mértékben az újautó eladások.
Az idén eladott autók közel fele, 45,4 százaléka volt hibrid, 30,8 százaléka benzines, 11,8 százaléka dízel, 7,3 százaléka pedig elektromos.
Az elektromos autók eladása közel 60 százalékkal nőtt, ezzel az EU-ban nálunk volt az egyik legnagyobb a növekedés a tisztán elektromos hajtású autók eladásában. A növekedés az idén februártól igényelhető állami támogatásnak köszönhető.
Tarol a Toyota
A márkák közül az első félév nyertese a Toyota, amely hibrid autóival tarol a piacon. A japán gyártó január-június között 20,7 százalékkal növelte eladásait, piaci részesedése egy százalékponttal 7,8 százalékra nőtt.
Így vásárol autót a magyar
A közelmúltban készült felmérés szerint a magyarok 17 százaléka tervez autót venni a közeljövőben. A legfontosabb szempont az ár, a kényelem csak az ötödik helyen. Elsődleges tájékozódási forrás a személyes kapcsolatok, utána az internet, de sokan az autószerelőt is megkérdezik. A többség használt autóban gondolkodik: a megkérdezettek fele 2 millió forint alatt keres autót, 10 millió felett mindössze 5 százalék.