Autóvásárlás felmérés Magyarországon
Autót vettél? Így kerülheted el a több tízezer forintos pótdíjat

Kétmillió forint alatt vásárolna autót a magyarok fele

A magyarok 17 százaléka tervez autót venni, a legtöbben a 2 millió forint alatti árkategóriát keresik. A legfontosabb szempont az ár, a kényelem csak az ötödik helyen. Elsődleges tájékozódási forrás a személyes kapcsolatok, utána az internet, de sokan az autószerelőt is megkérdezik. Íme egy friss felmérés.


A 16-59 év közötti magyar fogyasztókat kérdezte a Chery Group megbízásából készített reprezentatív felmérés. Ez alapján 17 százalék döntött arról, hogy autót vásárol a közeljövőben, ebből 11 százalék még nem tudja, milyet is pontosan.



53 százaléknál az ár a legfontosabb szempont, ebben a nők és a férfiak között meglehetősen nagy eltérés van: míg a hölgyek 57 százaléka sorolta a három legfontosabb szempont közé az árat, addig a férfiak esetében csak 49 százalék tett így. A férfiaknál a 2. helyen a megbízhatóság, ismertség szerepel, míg a nőknél a biztonság. A kényelem mindkét nemnél csak az ötödik helyen 25 illetve 24 százalékos aránnyal.

A fiataloknak a gyártó számít leginkább

A legfiatalabb, 16-19 éves korosztály esetében a gyártó számít legjobban, 43 százalékuk emelte ki ezt a szempontot a vásárlási döntést befolyásoló három legfontosabb tényező között. Az árat 36 százalékuk tartja kimondottan fontosnak.



A megkérdezettek fele 2 millió forint alatt keres autót, 10 millió felett mindössze 5 százalék.

Megkérdezzük az autószerelőt is

Vásárlás előtt a három legfontosabb tájékozódási forrás vásárlás előtt a család és az ismeretségi kör (47%), az internetes oldalak (35%) és az autószerelők (34%). Érdekesség, hogy a nők közül a családot, az ismerősöket 56 százalék jelölte meg információforrásként, valamint tanácsadóként, a férfiak körében viszont csak 40 százalék tett így. A férfiaknál a net erős infoforrás, a nőknél gyengébb - ismerteti a felmérés eredményét a Vezess.hu.

Ne hagyd ki!