Naran sportautó
Naran Automotive

Ezt tudja a 130 millió forintért foglalózható szuperautó

2020-ban leplezte le első sportautóját a brit Naran Automotive. Most kijött egy új modellel, a Hyper Coupéval, amely közel 1100 lóerős, benzines, nincs hozzá villanymotoros rásegítés. A leendő vásárlóknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk. A tervek szerint 39 darab készül belőle.


A HVG írása szerint az automata váltós Naran gépházteteje alatt egy dupla turbós, 5 literes V8-as benzinmotor található, melynek teljesítménye eléri az 1063 lóerőt, a csúcsnyomaték pedig nem kevesebb mint 1035 Nm.

Az alaphelyzetben összkerékhajtású, de hátsókerék-hajtású üzemmóddal is rendelkező újdonság 2,3 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, és 16,5 másodperc elég neki a 0–320-as sprint abszolválásához. Az új modellt június végén mutatták be a svájci Andermattban.

138 millió forint - csak a foglaló

A 350 ezer euróval (138 millió forint) foglalózható és 39 példányban gyártandó hiperautó ára 2 millió euró (790 millió forint).

A Naran cég és modellek mögött egy hiperautó-rajongó, a 38 éves zimbabwei Ameerh Naran áll, aki termék- és formatervezést tanult, mielőtt sikeres vállalkozóvá vált. A “kézi” autógyártónál dolgozó mérnökök, szerelők egy része korábban a McLarennél és az Aston Martinnál is dolgozott.

Jövőre kezdik gyártani a bivalyerős Corvette ZR1-et

Néhány hete írtunk a legerősebb Corvette ZR1-ről, amely nemcsak a 1001 lóerős Bugatti Veyronnál erősebb, hanem egyebek között az olyan újabb riválisait is maga mögé utasítja, mint amilyen például a Ferrari SF90 Stradale, a Lamborghini Revuelto vagy a Mercedes-AMG One. A valaha készült legerősebb sorozatgyártású amerikai V8-asként jegyzett, 8000-es maximális fordulatszámú LT7-es motor két turbóval 1079 lóerős, illetve 1121 Nm-es produkcióra képes. A szupererős motor mellé alig 1665 kilogrammos tömeg társul és a nyitható tetejű változat sem nehezebb 1705 kilogrammnál. A 400 milliméteres első és 390 milliméteres hátsó féktárcsákkal szerelt új ZR1 24,5 másodperc alatt gyorsul fel 129 km/h-ról 322 km/h-ra és lassít vissza onnan 129 km/h-ra, vagyis 22 százalékkal rövidebb idő alatt, mint a hetedik generációs ZR1. A gyártása jövőre kezdődik meg Kentuckyban.

Ne hagyd ki!