Júliusban 273 ezer hibrid hajtású újautót helyeztek az EU-ban forgalomba, ami egy év alatt 25 százalékos növekedés. Az összes többi - tisztán elektromos, plug-in hibrid, benzines, dízel - kategória eladásai csökkentek - derül ki az ACEA autós szakmai szervezet adataiból. Magyarországon közel 600 tisztán elektromos autó talált gazdára az elmúlt hónapban.
A júliusban eladott személyautók száma 0,2 százalékkal, 852 ezerre nőtt az egy évvel korábbi 850 ezerről. A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 13,5 százalékról 12,1 százalékra csökkent idén júliusban, a hibrid-elektromos autóké (HEV) viszont 25,5 százalékról 32 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 7,9 százalékról 6,8 százalékra mérséklődött. A benzines autók piaci részesedése 35,9 százalékról 33,4 százalékra csökkent, a dízelmotorosoké 14,1 százalékról 12,6 százalékra esett - írja a HVG.
Főleg a németek miatt esik a tisztán elektromos eladás
Ha kicsit részletesebben nézzük a trendeket, akkor látható, hogy az elektromos autók eladásának visszaesése mögött Németország áll. Hiába nőtt például Magyarországon 64, Belgiumban 44, Hollandiában 9 százalékkal a BEV-ek eladása, a legnagyobb piacon, a németeknél ugyanis 37 százalékkal csökkent. Január-július között egyébként 815 399 tisztán elektromos újautót helyeztek forgalomba.
Magyarország: többen vettek hibridet, mint benzinest
Magyarországon júliusban 8525 új autót adtak el, 2,2 százalékkal többet a tavaly júliusinál. Ezen belül a dízel autók eladása 9,2 százalékkal, 1096-ra, a benzineseké pedig 15,1 százalékkal, 2569-re csökkent. A BEV autók eladása 63,9 százalékkal, 582-re ugrott (vélhetően ebben az állami támogatásnak is szerepe van), a PHEV-autóké 12,7 százalékkal, 468-ra csökkent, a HEV-autóké pedig 19,2 százalékkal, 3799-re nőtt.