Autó teljesítmény statisztika
Photo by Sarah Brown on Unsplash

Egyre több lóerő: ennyivel lett erősebb a magyar autópark

136 lóerő felett már közel 1 millió autó fut az országban, az idén forgalomba helyezett újautók átlagos teljesítménye 221 lóerő. A növekedés részben az elektromos és hibrid hajtásláncú autók terjedésével magyarázható.


Az Építési és Közlekedési Minisztérium Vezess.hu-nak küldött statisztikáiból kiderül, hogy míg 2014-ben nagyjából 260 ezer 136 lóerőnél erősebb autó futott az országban, addig tavaly már közel 1 millió. 476 lóerő felett tíz évvel ezelőtt alig ezer feletti autót regisztráltak, tavaly mintegy 7 ezret. Közel 50 százalékkal nőtt a 680 lóerő feletti autók száma, ami az ezret közelíti. A 68 lóerő alatti autók aránya pedig 23-ról 15 százalékra csökkent.

221 lóerő az idei átlag

Mindez azt eredményezte, hogy 2024 első felére a magyar utakon forgalomba állított új személyautók átlagos teljesítménye meghaladta a 200 lóerőt, egészen pontosan 221 lóerő volt.

A Vezess.hu megjegyzi, hogy a növekedés részben az elektromos és hibrid hajtásláncú autók terjedésének köszönhető, amelyek általában magasabb teljesítménnyel rendelkeznek, mint a hagyományos belső égésű motorok.

Ennyi idős a magyar átlagautó

Eközben a magyar autópark öregszik. A személygépkocsik átlagéletkora elérte a 16 évet, míg az autóbuszoknál már kerekíthetünk 13 évre (12,5), ahogy tehergépkocsik esetében is (14,6). Az összesített átlagéletkor 15,9-re emelkedett a tavaly évvégi 15,7-ről. Viszont javult a motorkerékpárok átlagéletkora, de az is csak egy tizeddel; 20,7-ről 20,6-ra. A legjobb év 2006 és 2007 volt, amikor alig több mint 10 évesek voltak a magyar autók, szemben például a 2002-es és 2003-as 11 év feletti értékkel.

Ne hagyd ki!