Egy friss, az amerikai autópiacra készült átfogó kutatásban a 2014 és 2019 közötti autók megbízhatósági adatait vizsgálták. A Consumer Reports elemzése több mint 150 ezer autótulajdonos tapasztalataira épült, és megerősíti az egyes márkák megbízhatóságáról kialakult közvélekedést - írja a Totalcar autós szakportál.
Lexus, Toyota, Mazda, Honda, Acura
Az első helyen pedig a Toyota és a Lexus található, messze kiemelkedve a mezőnyből, előbbi 72, utóbbi 75 pontos eredménnyel. Utánuk a Honda 55, az Acura 57 és a Mazda következnek. A két világmárka sikerének egyik oka a konzervatív technológiai megközelítésük: ahelyett, hogy folyamatosan a legújabb technológiák bevezetésére koncentrálnának, a bevált, megbízható megoldásokat fejlesztik tovább.
A lista végén olyan márkák találhatók, mint a Tesla, valamint a Stellantis-csoporthoz tartozó Chrysler, Dodge és Jeep. A Tesla gyengébb teljesítménye nem teljesen meglepő, hiszen a márka számos új technológiai megoldást alkalmaz, amelyek még nem bizonyították - hiszen nem bizonyíthatták - be hosszú távú megbízhatóságukat.
Fontos megjegyezni, hogy a listából több márka is hiányzik. Ennek oka, hogy bár a felmérés széles körben vizsgálta a megbízhatóságot, egyes autómárkák esetében nem állt rendelkezésre elegendő adat ahhoz, hogy pontos következtetéseket lehessen levonni. Így ezek a márkák kimaradtak az értékelésből.
Az eredmények jól tükrözik az autógyártók eltérő hozzáállását a technológiai újításokhoz és a megbízhatósághoz. Egyelőre a japán márkák konzervatívabb stratégiája válik be, míg az olyan új technológiákra összpontosító márkák, mint például a Tesla, nem tudnak feliratkozni a vásárlók szívében a megbízható gyártók listájára.
A Tesla a e-autós népszerűségi listán is bukdácsolt
Annál is inkább, hiszen nyár közepén írtunk arról, hogy a Consumer Reports vizsgálta azt is, a felhasználók mennyire elégedettek elektromos autóikkal. A felmérés nyertesei egyértelműen a Hyundai, a Kia és a BMW. A Teslától csak egy modell fért fel az idei 14 típust tartalmazó elégedettségi listára.
A prémium hobbiterepjárók kategóriájában a legjobb értékelést BMW SUV-ja az iX kapta, az átlagos elektromos autók között a Hyundai Ioniq 6 végzett az élen. Az elektromos prémium szedánok között a BMW i4-ese simán megelőzte a nála sokkal drágább Porsche Taycant. A két üléssoros SUV-k közül a Kia EV6 dominált, és itt tudott valamennyire labdába rúgni a Tesla egyetlen jelöltje, a Model Y. A három üléssoros elektromos SUV-k közül csak a Kia EV9 indult, viszont elképesztően jó 98 pontot kapott a 100-ból.