Tavaly októberben átmeneti volt a növekedés. Novemberben ismét visszaestek az európai újautó-eladások. Az e-autók részaránya is csökkent, a hibrid viszont egyre dominánsabb.
A novemberben eladott személyautók száma éves szinten 1,9 százalékkal 869 ezer 816-ra csökkent az októberi 1,1 százalékos növekedést követően. Az EU négy vezető autópiacából háromban csökkentek az eladások novemberben. A kivétel Spanyolország volt, ahol 6,4 százalékos növekedést jegyeztek föl. Eközben az eladások Franciaországban 12,7 százalékkal, Olaszországban 10,8 százalékkal, Németországban pedig 0,5 százalékkal estek tavaly novemberrel összevetve - írja a HVG.
Piaci részesedés szerint: nem az e-autók éve volt...
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 16,3 százalékról 15 százalékra süllyedt idén novemberben, a hibrid-elektromos autóké (HEV) 27,5 százalékról 33,2 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 8,1 százalékról 7,6 százalékra mérséklődött. A benzines autók piaci részesedése 32,5 százalékról 30,6 százalékra csökkent a dízelmotorosoké 12,3 százalékról 10,6 százalékra esett.
Magyarországon más a trend
Novemberben 10 647 új autót helyeztek forgalomba a Datahouse szerint, ami kiugró, 28 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi szinthez képest. Ha az első 11 hónapot nézzük, majdnem 110 ezer új autó kapott rendszámot, ami 10 százalékos növekedésnek felel meg - írtuk korábban. Ha márkákra bontva nézzük az első tizenegy hónapot, akkor a legtöbbet Suzukiból vette a magyar (14 311 darabot) és az esztergomi gyártású személyautókból 38 százalékkal több fogyott, mint tavaly január-november között. Második a Toyota (12 957 darab), harmadik a Skoda (10 098) mindegyik 10 ezer darab feletti értékesítéssel. A top 10-ből a Nissan 90, a Hyundai 41 százalékkal növelte eladásait. Toyotából, Volkswagenből és Kiából viszont kevesebb fogyott.