Az Apple 2014-ben indította el az elektromos autó részlegét. 2025-ben piacra akarja dobni a világ első Apple autóját. Ennek érdekében igazi nagyágyúval bővítette a csapatát – írja a Reuters.


Néhány éven belül legördülhet a gyártósorról a világ első Apple autója. Az Apple a Huawei-hez és a Xiaomi-hoz hasonlóan az elektromos hajtásban látja a jövőt. Viszont ha nagyot akar alkotni, akkor igazi top szakemberekre van szüksége. Korábban a Teslától csábított át szakértőket, most pedig a BMW egyik hajdani ásza adta be a derekát.

Ulrich Kranz feladata az lesz, hogy minden tudásával segítse az Apple autógyártó részlegét. A szakember Doug Field irányítása alatt fog dolgozni, aki korábban a Tesla egyik népszerű terméke, a Model 3 fejlesztésében vett részt. Onnan csábította el az Applke.

Már nem sok van hátra

Egyelőre nagy titkolózás övezi az Apple elektromos autóit, de az évek során azért néhány dolog napvilágot látott. Az Apple 2014-ben kezdte el fejleszteni a saját márkajelzésű elektromos autóját. A folyamatok szépen haladtak, viszont pár év elteltével az Apple parkolópájára tette a Project Titan nevet viselő programot, és inkább a szoftverfejlesztésre fókuszált. Végül Doug Field, aki a Teslát is megjárta, 2018-ban a kezébe vette az irányítást. Amint megérkezett, kapásból kirúgott 190 embert, és újraindította a projektet. Az Apple nagyritkán elszór egy-két információmorzsát, így nagyjából ki lehet következtetni, hol tart a projekt. Korábban úgy volt, hogy 2024-re elkészülhet az első forgalomképes Apple autó, viszont a koronavírus-járvány hatására valószínűleg 2025-re csúszik a nagy nap. Belső információk szerint az Apple egy olyan akkumulátort fejleszt, amely sokkal nagyobb hatótávot eredményez az autóknak, illetve jóval olcsóbb előállítani, mint a hagyományos társait. Az Apple autóból természetesen az önvezető funkció sem fog kimaradni.

Viszont még egy olyan óriásnak, mint az Apple sem lesz egyszerű sikeresen betörnie az autógyártók piacára. A Teslának például 17 év kellett ahhoz, hogy felmutassa az első nyereséges évét. Az Apple múltja és jelene azért azt mutatja, hogy mindig megtalálja a jövőbe vezető utat.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A Mol nem hagyja annyiban a Hernádi Zsoltot elmarasztaló horvát ítéletet

A Mol-csoport csalódottságának adott hangot az ítélet kapcsán. Álláspontjuk szerint a legfelsőbb bíróság annak ellenére hagyta helyben a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét, hogy korábban mind a magyar hatóságok, mind pedig a horvát kormány által kezdeményezett nemzetközi választottbírósági eljárás azt állapította meg, hogy sem a Mol, sem annak tisztségviselői nem követtek el bűncselekményt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szálka a vásárlók szemében a faáruk drágulása, lépett a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat. A vizsgálat a Nébih ellenőrzéseivel összehangolt helyszíni kutatásokkal indult, a GVH vizsgálói több piaci szereplőnél is megjelentek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Horvátországban jogerőre emelkedett a Mol-vezér börtönbüntetése

A horvát legfelsőbb bíróság megerősítette a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét Ivo Sanader volt horvát kormányfő és Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója egyesített perében - közölte a Jutarnji List című horvát napilap. A nemzetközi választottbíróság szerint viszont Horvátország nem tudta bizonyítani, hogy a Mol (vagy Hernádi Zsolt) megvesztegette volna Sanadert.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!