A BMW egykori vezetője átpártolt az Apple autórészlegéhez
Fotó: the blowup on Unsplash

Tesla, BMW, Apple - így áll össze a nagy csapat

Az Apple 2014-ben indította el az elektromos autó részlegét. 2025-ben piacra akarja dobni a világ első Apple autóját. Ennek érdekében igazi nagyágyúval bővítette a csapatát – írja a Reuters.


Néhány éven belül legördülhet a gyártósorról a világ első Apple autója. Az Apple a Huawei-hez és a Xiaomi-hoz hasonlóan az elektromos hajtásban látja a jövőt. Viszont ha nagyot akar alkotni, akkor igazi top szakemberekre van szüksége. Korábban a Teslától csábított át szakértőket, most pedig a BMW egyik hajdani ásza adta be a derekát.

Ulrich Kranz feladata az lesz, hogy minden tudásával segítse az Apple autógyártó részlegét. A szakember Doug Field irányítása alatt fog dolgozni, aki korábban a Tesla egyik népszerű terméke, a Model 3 fejlesztésében vett részt. Onnan csábította el az Applke.

Már nem sok van hátra

Egyelőre nagy titkolózás övezi az Apple elektromos autóit, de az évek során azért néhány dolog napvilágot látott. Az Apple 2014-ben kezdte el fejleszteni a saját márkajelzésű elektromos autóját. A folyamatok szépen haladtak, viszont pár év elteltével az Apple parkolópájára tette a Project Titan nevet viselő programot, és inkább a szoftverfejlesztésre fókuszált. Végül Doug Field, aki a Teslát is megjárta, 2018-ban a kezébe vette az irányítást. Amint megérkezett, kapásból kirúgott 190 embert, és újraindította a projektet. Az Apple nagyritkán elszór egy-két információmorzsát, így nagyjából ki lehet következtetni, hol tart a projekt. Korábban úgy volt, hogy 2024-re elkészülhet az első forgalomképes Apple autó, viszont a koronavírus-járvány hatására valószínűleg 2025-re csúszik a nagy nap. Belső információk szerint az Apple egy olyan akkumulátort fejleszt, amely sokkal nagyobb hatótávot eredményez az autóknak, illetve jóval olcsóbb előállítani, mint a hagyományos társait. Az Apple autóból természetesen az önvezető funkció sem fog kimaradni.

Viszont még egy olyan óriásnak, mint az Apple sem lesz egyszerű sikeresen betörnie az autógyártók piacára. A Teslának például 17 év kellett ahhoz, hogy felmutassa az első nyereséges évét. Az Apple múltja és jelene azért azt mutatja, hogy mindig megtalálja a jövőbe vezető utat.


Ne hagyd ki!