Egy horvát startup elcsaklizta a Bugattit a Volkswagentől

Aszfaltrepesztő kocsikkal indul a Bugatti új korszaka

Komoly változások lesznek idén az európai szupersportautó piacon, amelynek főszereplői a Volkswagen, a Porsche, a Bugatti, és az elektromos járművekre szakosodott horvát autógyártó, a Rimac.

A Volkswagen két évtized után elengedi a Bugattit, amely így a Porsche fennhatósága alá kerül. Pontosabban a Volkswagen átadja a Bugatti-ban birtokolt részesedését a Porsche-nak, amely aztán továbbadja azt a Rimac-nak. Így a Porsche közös vállalatot alapít a Rimac-kal, amely Bugatti-Rimac néven fog futni. A közös vállalatban a Rimac 55, a Porsche pedig 45 százalékos részesedéssel rendelkezik majd. A két vállalat már be is jelentette az első várható autóit. Egy 1500 lóerős Bugatti Chiron-t és egy 2,4 millió dollár értékű, 1900 lóerős, teljesen elektromos, 402 kilométer per órás végsebességre képes, Rimac Nevera nevet viselő szupersportautót.

Év végén kezdhetik

A Volkswagen elnöke, Herbert Diass idén márciusban jelentette be, hogy a Porsche a horvát Rimac-kal közös vállalat indítását dolgozik. A Porsche már több mint három éve működik együtt a horvátokkal, jelenleg 24 százalékos részesedéssel bír a Rimac-ban. A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume tökéletes kombinációnak nevezte a közös vállalatot, amely egyesíti a Bugatti tapasztalatait a Rimac innovációs erejével. A Rimac alapító-vezérigazgatója, Mate Rimac ugyan ezen a véleményen van. A Bugatti-Rimac vezérigazgatói pozícióját szintén Mate Rimac fogja betölteni. A közös vállalat igazgatótanácsának Oliver Blume és a Porsche pénzügyi igazgatója, Lutz Meschke is a tagja lesz. A Bugatti -Rimac váratóan az idei év utolsó negyedévében kezdheti meg a működését, előreláthatólag 430 alkalmazottal. Közülük 130-an a Bugatti franciaországi telephelyén, Molsheimben, míg a többiek a Rimac zágrábi központjában fognak dolgozni.

A vállalatok azt is közölték, hogy a Bugatti idővel csak és kizárólag elektromos modelleket fog gyártani. Egyelőre azonban még nem tudni, mikor érkezik a világ utolsó, belső égésű motorral felszerelt Bugattija, ugyanis Blume sejtelmesen csak annyit mondott, hogy minden a vásárlói igényektől függ.


Ne hagyd ki!